اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شهرداری متولی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نیست/ از استانداری مطالبه کنید!

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سمنان در حالی می‌گوید کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان باید از استانداری سمنان مطالبه شود؛ نه از شهرداری که شهردار و شورای شهر سمنان از ابتدا از متقاضیان جدی در اختیار گرفتن این کاروانسرا بوده‌اند.

شهرداری متولی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نیست/ از استانداری مطالبه کنید!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی خراسانیان پیش از ظهر امروز در نشست رسمی شورای اسلامی شهر سمنان اظهار کرد: مردم سمنان باید کاروانسرای تاریخی را از استانداری سمنان مطالبه کنند و مطالبه مردم در خصوص کاروانسرا به اشتباه به سمت شهرداری آمده است.

وی افزود: شهرداری منت می‌گذارد و با توجه به خوش‌سلیقه بودن شهردار در خصوص آثار تاریخی، در خصوص کاروانسرا کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سمنان تأکید کرد: استانداری و فرمانداری نیز فکر می‌کنند باید جهت فلش مطالبه به سوی شهرداری باشد؛ اما این استانداری سمنان است که باید دستگاه‌های مربوط را پای‌ کار آورد.

خراسانیان با بیان اینکه شورای شهر نیز به‌عنوان نماینده مردم کاروانسرا را باید از استانداری مطالبه کند، افزود: با آن که این امر وظیفه شهرداری نیست؛ اما به خاطر مردم در این موضوع کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: شهرداری سمنان این آمادگی را دارد تا به‌عنوان بهره‌بردار در بحث آماده‌سازی کاروانسرای شاه‌عباسی این شهر کمک کند و وارد شدن به‌عنوان بهره‌بردار هیچ سودی ندارد و به عبارتی، برای شهرداری سود ریالی ندارد و تنها سودی که برای شهرداری دارد، استفاده مردم از آن است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سمنان با تأکید بر اینکه سؤال من این است که چرا باید شهرداری را متولی کاروانسرای شاه‌عباسی بدانند؟، گفت: اصلاً دلیلی ندارد که فلش مطالبه را با دست خودمان به سمت خودمان برگردانیم و به مردم القا کنیم که شهرداری متولی اصلی این کاروانسرای تاریخی است.

خراسانیان برای روشن‌تر شدن این موضوع به ارائه یک مثال پرداخت و گفت: بازگشایی فلان خیابان در سطح شهر وظیفه شهرداری است و بنابراین نمی‌توان آن را از دیگر دستگاه‌ها همچون علوم پزشکی و ... مطالبه کرد.

وی عنوان کرد: هر جا اسم کمک و تعاون می‌آید و با این عنوان وارد عمل می‌شویم، این کمک به وظیفه تبدیل می‌شود و دیگر دستگاه‌ها مدعی می‌شوند و حتی مؤاخذه می‌کنند که چرا فلان جا کوتاهی کرده‌اید؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سمنان گفت: متولی اصلی کاروانسرای تاریخی شهر سمنان استانداری، فرمانداری، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها هستند.

خراسانیان آمادگی شورا و شهرداری را برای کمک به‌عنوان بهره‌برداری و فضاسازی محیطی کاروانسرای تاریخی سمنان اعلام کرد و گفت: شهرداری ملکی که حق مردم باشد را هرگز در جایی که وظیفه‌اش نیست، هزینه نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما باید مطالبه‌گر باشیم و از استانداری بخواهیم در بحث کاروانسرای تاریخی سمنان ورود کند تا هر چه زودتر مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول