اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اتحادیه ناشران: صنف نشر به عکس العمل‌ شعاری اعتقاد ندارد/ پیگیر کاغذیم

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرد: بدنه اصلی صنف به عکس العمل‌های شعاری اعتقادی ندارد و برعکس متوقع است واکنش عملی و موثر که در برگیرنده مصالح تمام اضلاع صنف باشد صورت بگیرد.

اتحادیه ناشران: صنف نشر به عکس العمل‌ شعاری اعتقاد ندارد/ پیگیر کاغذیم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در پی افزایش قیمت کاغذ، تعطیلی کتابفروشی‌ها و... اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران موارد زیر را پیگیر شد و اعلام کرد:

شرایط کنونی صنعت نشر همانند بقیه صنوف از آسیب‌های ناشی از کرونا و تحریم‌ها تحت فشار است و در این راه ضربات مهلکی را تحمل می‌کند قطعا اتحادیه ناشران و کتابفروشان از یک سو با امکانات و ارتباطاتی که از نظر قانونی دارد و از سوی دیگر با توجه ارجاع مشکلات اعضاء از طرق مختلف، بسیار زودتر از دیگران از امواج اتفاقات درونی و برونی حال و پیش روی صنف مطلع شده و واکنش نشان می‌دهد و همزمان معتقد است بدنه اصلی صنف به عکس العمل‌های شعاری اعتقادی ندارد و برعکس متوقع است واکنش عملی و موثر که در برگیرنده مصالح تمامی اضلاع صنف باشد، صورت بگیرد.

اتحادیه از همان ابتدا به دور از هیاهو و نیفزودن بر فشار روحی همکاران از پایین ترین سطوح تا بالاترین سطح مدیریت کشور را از مصائب و مشکلات آگاه ساخته و مطالبات را مطرح کرده و می‌کند. اما اینکه تا چه میزان موفقیت کسب شده و خواهد شد همچنان پیگیر است. ضمن اینکه از همکاران توقع داریم شرایط خاص کشور را مد نظر قرار دهند زیرا اجابت بسیاری از مطالبات از آن تاثیر می‌گیرد.

در حال حاضر علی رغم انجام امور اداری روزمره پیگیر مطالبات زیر بعضا تا بالاترین سطوح مدیران کشور بوده که تیتروار ذکر می‌شود: 

اول؛ پیگیری کاغذ برای ناشرین. 

دوم؛ پیگیری و رفع مشکلات و هماهنگ‌سازی دستورالعمل‌های وام تحفه و شمول تمامی رسته‌های اتحادیه در آن. 

سوم؛ وام کارای ۱ و ۲ و استخراج لیست و شمول کلیه رسته های اتحادیه در آن.

چهارم؛ مشکلات ناشی از آئین نامه جدید تامین اجتماعی که عده‌ای همکاران ناشر را از شمول تخفیف ۲۰ درصد حذف کرده.

پنجم؛ مذاکرات با مسئولان فضای مجازی، دست اندرکاران فروش کتاب در فضای مجازی و اقدام جهت ساختارمند کردن آنها. 

ششم، تلاش گسترده برای عدم تعطیلی کتابفروشان در دوران محدودیت‌ها.

هفتم؛ نمایشگاه‌های کتاب 

هشتم؛ فراهم کردن مقدمات برگزاری جلسات بین اتحادیه‌های مرتبط برای تعدیل نرخ خدمات ارائه شده به ناشرین.

همان طور که مشهود است بسیاری از این تلاش‌ها به ثمر نشسته و بسیاری هم در حال ثمر نشستن و شاید بعضی بی‌حاصل لذا از همکاران درخواست می‌شود وحدت سه ضلع اصلی مثلث صنعت نشر؛ یعنی ناشر، کتابفروش و موزع را حفظ کنند و تا می‌توانند تحمل این شرایط دشوار را برای یکدیگر آسان‌تر کنند.

 در سال گذشته جلسات متعددی در مورد روابط اقتصادی سه ضلع باهم و همچنین تخفیفاتی که بین‌شان رد بدل می‌شود، برگزار شد و دستاوردهایی داشت، اما همچنان مسائل کاملا حل نشده است و این مهم از مقولاتی نیست که بتوان از مدیران دولتی و حاکمیتی برای حل آن استمداد کنیم. توقع می‌رود با سعه صدر پیشکسوتان صنف به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول