اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سرمایه‌گذاری صندوق فرهنگیان در پتروشیمی و تولید اتانول ایران را به رتبه دوم جهانی می‌رساند

وزیر آموزش و پرورش گفت: سرمایه‌های هوشمندانه‌ای در بخش پتروشیمی از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده و اتانول تولیدی آن، ایران را به رتبه دوم جهان خواهد رساند.

سرمایه‌گذاری صندوق فرهنگیان در پتروشیمی و تولید اتانول ایران را به رتبه دوم جهانی می‌رساند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه 21 اردیبهشت) در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به سؤال علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک درباره علت به کارگیری افراد بازنشسته و بی‌صلاحیت در صندوق ذخیره فرهنگیان در دوران دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در سال 95 سود صندوق ذخیره فرهنگیان 250 میلیارد تومان بوده است که در سال 99 این سود عملیاتی به 3 هزار و 467 میلیارد تومان رسیده است. 

وی افزود:‌ از سال 98 تا 99 که دوره مسئولیت من در وزارت آموزش و پرورش بوده است، سود عملیاتی صندوق ذخیره فرهنگیان سه برابر شده و از 1280 میلیارد تومان به 3 هزار و 467 میلیارد افزایش پیدا کرده است.

حاجی‌میرزایی گفت: پیش‌یینی می‌شود که سوود 1400 صندوق ذخیره فرهنگیان که در شهریورماه نهایی خواهد شد به 5 هزا رو 900 میلیارد تومان برسد که این موضوع نشان می‌دهد که در حال حرکت به نفع منافع فرهنگیان است. 

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های صندوق در حوزه پتروشیمی هوشمندانه بود؛ با راه‌اندازی کامل کیمیای پارس خاورمیانه، سبلان، دنا و سیراب ظرفیت تولید متانول به 6 میلیون تن ارتقاء می‌یابد که رتبه دوم این فرآورده در جهان خواهد بود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه کیمیای پارس خاورمیانه راه‌اندازی شده و در حال حاضر درآمد ارزی دارد، از راه‌اندازی سبلان در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در دوره مسئولیت من تغییر مدیریتی در صندوق که به تازگی توانسته بود اعتماد فرهنگیان را جلب کند، ریسک بزرگی به همراه داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمامی انتصابات در صندوق ذخیره فرهنگیان بدون نظر مراجع ذیصلاح انجام نشده است، افزود: یک بنگاه اقتصادی برای به دست آوردن نتایج مناسب به مدیران باتجربه و خوشنام نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر حدود 10 درصد از مدیران بازنشسته در صندوق را کاهش دادیم، تصریح کرد: نیمی از مدیران منصوب در این صندوق متولد 57 و بعد آن بوده و در تلاش برای جوانگرایی هستیم.

حاجی میرزایی توضیح داد: هرچند قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل صندوق ذخیره نمی‌شود و معاونت حقوقی، سازمان استخدامی و دیوان محاسبات به آن تصریح کرده اما نمایندگان در قانون بودجه ما را ملزم به اصلاح اساسنامه کردند که برای این موضوع نیز کارگروهی تشکیل شده است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات فوق دو اقدام مهم سهیم شدن فرهنگیان در ارزش افزوده دارایی صندوق و بورسی شدن هلدینگ‌های آن نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش دو هلدینگ پتروفرهنگ و سرمایه‌گذار فرهنگیان با تلاش‌های بسیار در بورس انجام گرفته و عصر امروز نیز جلسه‌ای درباره پذیرش شرکت ساختمانی معلم برگزار خواهد شد، ادامه داد: با تحقق این مهم تاکنون حدود 95 درصد سرمایه صندوق شفاف و در بورس عرضه شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اقدامات مناسبی برای کاهش مدیران بازنشسته و تحول در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است.

وی در پایان از نمایندگان خواست هر سوال و ابهامی که درباره صندوق ذخیره فرهنگیان دارند را مطرح کرده تا مسئولان این صندوق توضیحات لازم را ارائه دهند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول