اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف بیش از 800 هزار قطعه جوجه یک‌روزه قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 800 هزار قطعه جوجه یک روزه قاچاق در کردستان کشف و ضبط شده است.

کشف بیش از 800 هزار قطعه جوجه یک‌روزه قاچاق در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،‌ علی خداویسی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: قاچاق جوجه یک روزه در چند ماه اخیر وضعیت بسیار بدی داشت و نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

وی افزود: این افزایش قاچاق با وضعیتی که در بازار مرغ و چالشی که ایجاد شد همزمانی پیدا کرد و در این راستا مانورهای رسانه‌ای در رسانه‌های داخلی و معاند صورت گرفت که مشکلات گرانی و کمبود مرغ ناشی از قاچاق جوجه یک روزه است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم از دست قاچاق خلاص شویم چاره‌ای جز حرکت به سمت سامانه‌ای عمل کردن نداریم.

خداویسی با بیان اینکه الان همه پیکان‌ها به سمت مرزبانی است، گفت: تلاش و ایثارگری مرزبانان در این عرصه بسیار حائز اهمیت است و تا کسی در این نقطه قرار نگیرد نمی‌تواند اهمیت موضوع و سختی کار را حس نخواهد کرد.

وی افزود: ما 227 کیلومتر مرز مشترک داریم و همه این مرز را نمی‌توان دیوار کشید کار حراست از مرزها با این میزان نیرو واقعا کار ارزشمند است و با سخت‌ترین شرایط خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرزبانی رگ اصلی دفاع از مرز است، اظهار کرد: اگر مباحث امنیتی پیش بیاید نخستین جایی که زیر سوال برده می‌شود مرزبانی است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان تصریح کرد: الان وضعیت مطلوبی در زمینه قاچاق کالا در استان داریم البته به معنی کاملا ایده‌آل نیست.

وی با بیان اینکه خلاء‌هایی که در این حوزه وجود دارد باید از سوی جهاد کشاورزی و دامپزشکی پر شود، گفت: مقابله با قاچاق کالا از هر نوعی نیازمند عبور از اقدامات سنتی و سیستمی کردن همه برنامه‌ها است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان میزان کشفیات جوجه یک روزه طی سال 99 را 2 میلیون 300 قطعه عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون 800 هزار قطعه جوجه یک روزه قاچاق در کردستان کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک محموله تخم‌مرغ یک روزه با این دیدگاه که نطفه‌دار هستند کشف و ضبط شد که بعد مشخص شد این تخم‌مرغ‌ها خوراکی بوده است.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول