اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کارخانه کفش ملی نه دیگر کارگری دارد و نه ماشین‌آلات/ سرمایه و اموال بازنشستگان صندوق کشوری چه شد؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا مسئول بخشی از اموال بازنشستگان است در حالی که کارخانه کفش ملی هم اکنون نه دیگر کارگری دارد و نه ماشین‌آلاتی.

کارخانه کفش ملی نه دیگر کارگری دارد و نه ماشین‌آلات/ سرمایه و اموال بازنشستگان صندوق کشوری چه شد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400) در جلسه علنی و در قرائت گزارش این کمیسیون درباره تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا و شرکت کفش ملی اظهار داشت: در اجرای ماده 212 آئین‌نامه داخلی مجس شورای اسلامی، موضوع در جلسه 9 دی‌ماه 1399 کمیسیون اقتصادی که با حضور 17 نفر از نمایندگان مجلس و متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید: 

1. بازنشستگان عزیز کشور از اقشار مهمی هستند که در مباحث مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند؛ با عنایت به اینکه معیشت بازنشستگان از اهمیت بالایی برای نمایندگان مجلس و همه دلسوزان کشور دارد، حراست و حفاظت از اموال آنان همواره در اولویت است. 

اگر اموال متعلق به بازنشستگان کشور در مسیر درست به کار گرفته شود و به خوبی مدیریت شود، می‌تواند سود سرشاری برای کشور و بازنشستگان داشته باشد. در مقابل، اگر مدیریت نامطلوبی شکل گیرد، می‌تواند باعث ضربه به کشور و همچنین قشر عزیز و زحمت‌کش بازنشسته شود. 

شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا مسئول بخشی از اموال مهم بازنشستگان کشور است؛ برای مثال، کارخانه کفش ملی از جمله دارایی‌‌های این شرکت نامی پرآوازه بین مردمان این سرزمین دارد. این کارخانه در سالیان گذشته در جهت پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد؛ کارخانه کفش ملی در دولت‌های مختلف دچار مشکلات عدیده و مورد بی‌لطفی و بی‌توجهی قرار گرفت. بازنشستگان و فعالان رسانه‌ای بارها در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند که چه شده است که کارخانه‌ای که روزی دارای هزاران کارگر بود و در تولید کشور نقش بسزایی داشت، هم‌اکنون طوری شده است که کارخانه و ماشین‌آلاتی ندارد در صورتی که با نشان تجاری و برند این شرکت در حوزه‌های بین‌المللی می‌توا نست بسیار تأثیرگذار باشد.

ضرورت دارد مشخص شود که چرا این دارایی‌های مطرح و مهم بازنشستگان، مورد بی توجهی قرار گرفته و چه افرادی و چه سیاست‌هایی باعث بوجود آمدن چنین وضعیتی برای شرکتهایی همچون کفش ملی شده‌اند. این ظرفیت می‌توانست خدمت بزرگی به ایجاد اشتغال و تولید ملی کند، اما دقیقا برعکس عمل شده و صرفا هم اکنون این کارخانه خریدار کفش‌های سایر تولیدی‌هاست.

شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا که مدیریت شرکت‌های مختلفی همچون کفش ملی را برعهده دارد، در خصوص مدیریت سایر شرکتها نیز عملکرد مطلوبی نداشته است و ضرورت دارد عملکرد این هلدینگ که دارایی بازنشستگان در اختیارش می‌باشد، مورد بررسی ویژه و تحقیق و تفحص قرار گیرد. ‬

‫۲-عملکرد و نحوه مدیریت شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا درخصوص شرکت‌های زیرمجموعه‬

‫۳-عملکرد مالی، فعالیت های تخصصی و قرارداد های کلان شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت های زیر مجموعه همچون کفش ملی‬

‫۴-بررسی صورت های مالی آتیه صبا و شرکتها از جمله کفش ملی‬

‫۵-بررسی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران عامل، هیات مدیره ها، معاونین، مشاوران و تجارب کاری، مدارک تحصیلی و حقوق مزایای ایشان توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا‬

‫۶-بررسی آیین نامه های اداری و استخدامی و چگونگی بکارگیری و قطع همکاری با افراد‬

‫۷-بررسی وضعیت اموال و مستغلات آتیه صبا و شرکتهای زیر مجموعه از جمله کفش ملی‬

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول