اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در کالیفرنیا

فرماندار کالیفرنیا نگران از تکرار فصل آتش‌سوزی فاجعه‌بار سال 2020، در 41 شهرستان از 58 شهرستان این ایالت وضعیت اضطراری خشکسالی اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در کالیفرنیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا روز دوشنبه در ۴۱ شهرستان از ۵۸ شهرستان این ایالت وضعیت اضطراری خشکسالی اعلام کرد.

به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، طبق اعلام سازمان نظارت بر خشکسالی ایالات متحده، اغلب بخش‌های کالیفرنیا و غرب آمریکا با خشکسالی «شدید» یا «استثنایی» مواجه هستند. نیوسام و سایر مقام‌ها نگران هستند که کالیفرنیا تکرار فصل آتش‌سوزی فاجعه‌بار سال ۲۰۲۰ را تجربه کند.

وی در نشستی توجیهی گفت که کمبود شدید آب در مناطق شمالی و مرکزی کالیفرنیا وجود دارد. او روز دوشنبه بسته ۵.۱ میلیارد دلاری را برای رسیدگی سریع به خشکسالی و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت تاب آوری آبی به منظور مقابله با این بحران پیشنهاد کرد.

نیوسام گفت: (مناطق) داغ در این ایالت در حال داغ‌تر شدن هستند و خشک‌ها بسیار خشک‌تر می‌شوند. ما سیستم انتقال، سیستم آبی داریم که برای جهانی طراحی شده که دیگر وجود ندارد.

دستور جدید نیوسام ۳۰ درصد جمعیت کالیفرنیا معادل ۴۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

فصل آتش‌سوزی در سال ۲۰۲۰ در کالیفرنیا رکوردساز بود و تا پایان سال شدت آتش‌سوزی‌ها بر اثر خشکسالی و گرمای شدید همراه با مدیریت ضعیف باعث شد بیش از چهار میلیون جریب از اراضی این ایالت بسوزد. 

کالیفرنیا در بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ هم متحمل یک دوره خشکسالی بسیار طولانی شد که در نتیجه آن بیماری‌ها و هجوم حشرات تشدید شد و میلیون‌ها درخت از بین رفت.

در آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۱۸ ایالت کالیفرنیا، حدود دو میلیون جریب (بیش از ۸۰۰ هزار هکتار) از زمین‌های این ایالت سوخت و دستکم ۸۵ غیرنظامی جان خود را از دست دادند و حدود ۱۹ هزار ساختمان در داخل و اطراف شهر کوهستانی «پارادایز» کالیفرنیا تخریب شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول