اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سرمایه گذاری 40 درصدی ترک‌ها در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، ترک‌ها هستند که امیدواریم روند حضور و سرمایه‌گذاری آنها در بخش تولید و صنعت افزایش یابد.

سرمایه گذاری 40 درصدی ترک‌ها در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز،  اظهار داشت: ایران و ترکیه از گذشته‌های دور تعاملات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و علمی داشته‌اند.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی از نظر صنعتی و معدنی و کشاورزی از استان‌های مهم کشور است و بیش از ۵ هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد.

پورمحمدی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی میان تبریز و ترکیه، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف شد.

وی همچنین بر تعامل فعالان بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر تأکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، ترک‌ها هستند که امیدواریم روند حضور و سرمایه‌گذاری آنها در بخش تولید و صنعت افزایش یابد.

طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز هم در این دیدار به تمایل ترک‌ها برای سرمایه‌گذاری در تبریز اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار برای رفع برخی مسائل و مشکلات کنسولگری شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول