اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احیای رشته‌های منسوخ‌شده صنایع‌دستی در زنجان

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از احیای رشته‌های منسوخ‌شده صنایع‌دستی جاجیم پنبه‌ای، پرده بافی و مینای ملیله در این استان خبر داد.

احیای رشته‌های منسوخ‌شده صنایع‌دستی در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تعدد رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان، اظهار کرد: سه رشته منسوخ‌شده از این تعداد شناسایی و احیا شده است، چرا که احیا و معرفی این هنرها که در حال منسوخ شدن هستند بسیار ضروری است و این برنامه در دستور کار معاونت صنایع‌دستی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش مجدد رشته‌­های جاجیم پنبه‌ای و پرده بافی توسط استادکاران مسن اجرا می‌شود. زیرا نسل جدید از وجود چنین هنرهایی بی‌اطلاع هستند.

ارجمند گفت: افرادی که شناسایی و صلاحیت و تبحر آنان مورد تأیید قرار گیرد می‌توانند از حمایت‌ها، دریافت مجوز، دریافت تسهیلات کم‌بهره به‌منظور احیا و تولید صنایع‌دستی استفاده کنند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان به فعالیت کارگاه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: با آموزش و مستندسازی می‌توان نحوه‌ اجرای این رشته‌های اصیل و ریشه‌دار را به نسل جوان علاقه‌مند انتقال داد تا حداقل به فراموشی سپرده نشود.

وی تصریح کرد: برای توسعه دولت الکترونیک و حذف فرآیند‌های زائد و وقت‌گیر در صدور مجوزها و پروانه‌های فعالیت مراکز گردشگری، سامانه جامع آمار و اطلاعات، فعالیت خود را از اول اردیبهشت آغاز و صدور و تمدید تمام مجوزها از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: این سامانه ضمن صرفه‌جویی در زمان و تسهیل کار برای متقاضیان، کاهش بروکراسی اداری و توسعه دولت الکترونیک طراحی و راه‌اندازی شده است.

ارجمند تصریح کرد: کارکرد دیگر این سامانه به‌روزرسانی و تسهیل آمارگیری از تمام مراکز گردشگری برای مدیریت و برنامه‌ریزی‌های آتی معاونت گردشگری و تشخیص نیاز استان برای تکمیل و توسعه مراکز گردشگری استان است، که با توجه به این کارکرد، ضروری است تمام متقاضیان صدور و تمدید مجوز، به آدرس اینترنتی www.myst.mcth.ir مراجعه و نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: در این سامانه پس از ثبت‌نام اولیه و با توجه به نیاز متقاضی فرآیند آغاز می‌شود و در واقع تمام تعاملات وزارتخانه با متقاضیان از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور مجوز و در صورت نیاز تمدید مجوزهای صادرشده از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول