اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف 3 میلیون و 880 هزار نخ سیگار قاچاق در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف 3 میلیون و 880 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

کشف 3 میلیون و 880 هزار نخ سیگار قاچاق در زنجان

یوسف اسماعیل زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از  نگهداری کالای دخانی در یک انبار مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان افزود: ماموران با هماهنگی قضایی در بازرسی از این انبار ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند که برابر نظر کارشناسان، ارزش تقریبی آن ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده و در این رابطه پرونده تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است.

وی همچنین از کشف یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی مایع به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مظنون و برای بررسی آن را متوقف کردند.

اسماعیل‌زاده افزود: با انجام بازرسی از این خودرو یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی مایع قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اشاره به این که ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 360 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با قانون شکنان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی کشف 18 تن چوب قاچاق را نیز از دیگر اقدامات پلیس عنوان کرد و گفت: ماموران کلانتری 11 شهرستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو حامل چوب مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: ماموران پس از متوقف کردن این خودرو در بازرسی از آن ۱۸ تن و ۳۵۰ کیلوگرم چوب قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی چوب‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است.

 وی در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول