اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مجلس اعلای اسلامی عراق: وزارت خارجه جلوی دخالت‌های سفیر انگلیس را بگیرد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی بیانیه‌ای به اظهارات مداخله‌جویانه سفیر انگلیس در بغداد واکنش نشان داد و از وزارت خارجه خواست تا مقابل این دخالت‌ها بایستد.

مجلس اعلای اسلامی عراق: وزارت خارجه جلوی دخالت‌های سفیر انگلیس را بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، طی بیانیه‌ای از وزارت خارجه خواست تا دخالت‌های سفیر بریتانیا در عراق را متوقف کند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: انتخابات پارلمانی زودهنگام یکی از مهمترین مطالبات مردمی است که در میدان‌های تظاهرات بر آن تاکید شد و مرجعیت عالی شیعیان نیز به آن فرا خواند و گروه‌های ملی نیز از آن استقبال کردند. پارلمان نیز به منظور تبلور بخشیدن به اراده ملی برای تغییر، آن را تصویب کرد.

وی در ادامه اظهارات سفیر بریتانیا در بغداد در خصوص انتخابات و اینکه گفته بود، فضای کنونی برای اجرای آن مناسب نیست را به شدت رد کرد و گفت: ما این اظهارات را دخالت آشکار در امور داخلی عراق می‌دانیم و از وزارت خارجه می‌خواهیم که آن را رد کند و جلوی چنین دخالت‌هایی را بگیرد و از هیأت‌های دیپلماتیک فعال در کشورمان بخواهد که به پروتکل‌های فعالیت دیپلماتیک احترام بگذارند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: ملت عراق کسی است که گزینه‌های خود را مشخص می‌کند و خود بر اساس منافع عالی تصمیم‌گیری می‌کند نه بر اساس دیکته‌های خارجی. ما به برگزاری انتحابات در موعد مقرر، پایبندیم. با دولت و کلیه نیروهای ملی برای آرام‌سازی کلیه بسترهای لازم برای برگزاری آن و تشکیل دولتی با عزت، عادل و مقتدر، تلاش خواهیم کرد.

شب گذشته، ائتلاف السائرون نیز در بیانیه‌ای به اظهارات سفیر انگلیس در عراق که گفته بود «شرایط کنونی(عراق) برای برگزاری انتخابات مناسب نیست»، واکنش نشان داد.

این ائتلاف اعلام کرد: این اظهارات سفیر انگلیس دخالت در امور داخلی عراق است که هرگز نمی‌توان آن را پذیرفت چرا که موضوع انتخابات و مسائل مربوط به برگزاری آن مربوط به دولت عراق و کمیسیون عالی انتخابات عراق است که تاکنون بارها بر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات زودهنگان پارلمانی در تاریخ ۱۰ اکتبر آینده تأکید کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول