اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لزوم رصد فضای مجازی برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: باید فضای مجازی در سطح استان با جدیت مراقبت و مدیریت شود. و با کسانی که در فضای مجازی و رسانه های مختلف با ایجاد فضای التهابی درکشور، مردم را به کاهش مشارکت یا تحریم انتخابات ترغیب می کنند شناسایی و با آنان برخورد قاطع و بازدارنده شود.

لزوم رصد فضای مجازی برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در چهارمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان قزوین گفت: امیدواریم با استفاده از تجربیات سال های گذشته، سه انتخابات پیش رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم ولایتمدار استان انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان را در پیشگیری و رسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و گفت: رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر و جدی دستگاه های متولی برای جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی، بسیار موثر و ضروری است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به عرصه انتخابات و بازار داغ شایعه پراکنی، باید فضای مجازی در سطح استان با جدیت مراقبت و مدیریت شود.

قدرتی رصد فضای مجازی در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم انتخاباتی را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: باید کسانی که در فضای مجازی و رسانه های مختلف با ایجاد فضای التهابی درکشور، مردم را به کاهش مشارکت یا تحریم انتخابات ترغیب می کنند شناسایی و با آنان برخورد قاطع و بازدارنده شود.

وی با اشاره به ارسال پرونده‌های انتخاباتی به شورای نظارت استان برای تأئید صلاحیت ها، افزود: مساله تایید کردن کسانی که صلاحیت ندارند بسیار مهم است، چون ورود آن‌ها در مجموعه شورا به منزله ویروس در بدن است و آثار زیانباری به دنبال دارد.

قدرتی اظهار داشت: یکی از مشکلات شوراها و شهرداری ها پرونده های زیادی است که در دستگاه قضایی دارد و این دوره باید شورایی انتخاب شود که هدف آن خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول