اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روحانی توجه ندارد که تفسیر قوانین عادی با مجلس است/ موضوع قانون انتخابات با جلسه مشترک حل می‌شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس‌جمهور به این نکته توجه نکردند که تفسیر قوانین موجود مجلس به عهده رئیس‌جمهور نیست و مجلس شورای اسلامی وظیفه تفسیر قوانین عادی را بر عهده دارد.

روحانی توجه ندارد که تفسیر قوانین عادی با مجلس است/ موضوع قانون انتخابات با جلسه مشترک حل می‌شد

به  گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی سه‌شنبه شب در  نشست  برخط  انتخابات ۱۴۰۰ و بررسی مسائل روز با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای نگهبان به وزارت کشور اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس اسناد بالا دستی از جمله سیاست‌های کلی انتخابات مطالبی را به وزارت کشور اعلام کرد تا افرادی که مستندات اعلامی را دارا هستند بتوانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رئیس‌جمهور قوانین موجود را برای ثبت‌نام ملاک قرارداد و آن را ابلاغ کرد گفت: آقای رئیس‌جمهور به این نکته توجه نکردند که تفسیر قوانین موجود مجلس به عهده رئیس‌جمهور نیست و مجلس شورای اسلامی وظیفه تفسیر قوانین عادی را بر عهده دارد.

وی افزود: اگر بنای همکاری و هماهنگی قوای مختلف کشور باشد این اختلاف نظرها خیلی راحت‌تر حل می‌شد و دلیلی ندارد که  آقای رئیس‌جمهور از تریبون صحبت کند و با یک جلسه  حل می‌شد.

مقتدایی بیان کرد: مرام رئیس‌جمهور با یکی دو سال اخیر متفاوت شده است چرا که ایشان در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نمی‌کند، آقای روحانی می‌توانست این موضوع را طی مکاتبه‌ای با رئیس مجلس و شورای نگهبان  حل کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خیلی از مسائل را لزومی ندارد به رسانه‌ها بکشانیم، گفت: بسیاری از مباحث را افراد می‌توانند با یک نشست با هم حل کنند نه این‌که از طریق رسانه با هم صحبت کنند.

وی افزود: رئیس جمهور اگر می‌خواهد کارها به نحو احسن پیش برود با یک تفاهم بیشتری با قوا حرکت کند، مجلس این آمادگی را دارد و از طرق مختلف به شخص رئیس‌جمهور اعلام شده است.

مقتدایی خطاب به روحانی گفت: باید با تمام بخش‌های کشور تعامل داشته باشید و این تعامل را در عمل اثبات کنید، یک سال از عمر این مجلس می‌گذرد و شما یکبار در مجلس حضور پیدا نکردید و حتی یک لایحه نیز ندادید.

نماینده مردم اصفهان  تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی نظام در حل مشکلات مردم  دچار نقص شده است و رئیس‌جمهور باید در مدت باقی مانده عمر دولت این نقص را بر طرف کند.

وی با اشاره به درخواست اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این موضوع ممنوعیتی برای نمایندگان ندارد و هرجایی که نماینده موضوعی را به صلاح کشور بداند می‌تواند ورود کند، توانایی آقای رئیسی برای اجماع نیروهای انقلاب و استفاده از ظرفیت تمامی گروه‌ها برای رشد و شکوفایی کشور و حل مشکلات، نمایندگان را برای درخواست از ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات وا داشت.

مقتدایی با اشاره به مسأله  حق‌آبه مردم و کشاورزان اصفهان اظهار داشت: در این‌که حقوق مردم و کشاورزان  نادیده گرفته شده و صاحبان اصلی آب را دچار مشکل کرده شکی نداریم، همچنین بی‌توجهی برنامه‌ریزان، مدیران، وزرا و حتی رؤسای جمهور گذشته که می‌توان گفت بر خلاف سوگندشان که عمل به قانون اساسی است عمل کردند نیز شکی نداریم، گلایه مردم به حق، قانونی و شرعی است و مطالبه خود را نجیبانه بیان می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد موضع‌گیری‌های برخی افراد و نمایندگان  یکی از استان‌های همجوار بیان کرد: برخی صحبت‌ها اگر بیان نمی‌شد آبرومندانه‌تر بود،کسی که سوگند می‌خورد نمایندگی ملت ایران را طبق قانون اساسی بر دوش داشته باشد، نباید فقط محله و روستا و قشر خود را نگاه کند.

وی با بیان این‌که نمایندگان  موضوع را از طریق مراحل قانونی دنبال می‌کنند، گفت: در جلساتی که با وزرا و سران قوا داشتیم حرف‌های حق مردم اصفهان منتقل کردیم، در روزهای گذشته در جلسه‌ای به وزیر نیرو اعلام شد که  موانع و  مشکلاتی که اکنون در حال تلاش برای حل آن هستیم  نتیجه کم‌کاری مستقیم شخص وزیر است که وزیر نیرو قول داد مشکلات را پیگیری کند.

مقتدایی افزود: یک نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور در حال تنظیم است که در آن  مواردی که الزاما باید مورد توجه قرار بگیرد بیان شده و تا اوایل هفته آینده به امضای نمایندگان خواهد رسید.

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: برای مطالبات کشاورزان و مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم و مسائل را در یک فضای پیگیرانه دنبال می‌کنیم، موضوع انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع اصفهان هم مجدانه پیگیری شده است، به کمتر از جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود قانع نیستیم.

وی با اشاره به فرایند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در مسأله  اعتراض افرادی که احراز صلاحیت و یا رد شدند علی‌رغم زمان‌بر بودن، محتوای تمامی پرونده‌ها تک به تک بررسی شد.

مقتدایی در پاسخ به این‌که مذاکرات وین یک شوی انتخاباتی است یا نه گفت: مذاکرات وین ادامه احقاق حق ملت ایران است و همچنین به وزیر امور خارجه گفته شده که شتاب‌زده عمل نکنند، شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی مجلس بر این موضوع نظارت می‌کند، مجلس شورای اسلامی بیداری و هوشیاری لازم را دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول