اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

812 نفر از جانبازان کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند/اولویت‌بندی جانبازان برای دریافت کرونا

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید استان کردستان گفت: تاکنون 812 نفر از جانبازان کردستانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

812 نفر از جانبازان کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند/اولویت‌بندی جانبازان برای دریافت کرونا

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا از اسفند 99 در استان، 200 نفر از جانبازان قطع نخاعی، جانبازان دو قطع عضو به بالا، جانبازان دو چشم نابینا و جانبازان شیمیایی حاد و والدین دو شهید به بالا واکسن کرونا دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم که از هفته اول اردیبهشت آغاز شده است، تمام جانبازان 50 تا 70  درصد واکسن کرونا دریافت می‌کنند و تا این لحظه 90 درصد از 612 جانباز 50 تا 70 درصد استان واکسن دریافت کرده‌اند و مابقی در حال دریافت واکسن هستند.

وی افزود: در این مرحله تمام جانبازان و ایثارگران دارای بیماری صعب‌العلاج طبق سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت می‌‌کنند.

معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید استان کردستان خاطرنشان کرد: این عزیزان با ارائه مدارک پزشکی خود در مراکز بهداشتی و درمانی خارج از نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

احمدی اضافه کرد: براساس  سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت والدین شهید و همسران شهدا و جانبازان بالای 75 سال هم در این مرحله می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

وی گفت: افراد زمین‌گیر که امکان مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشند هم بدون هیچ مشکلی با هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی از طریق خود بنیاد در منزل واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید استان کردستان افزود: در مرحله بعد با اعلام وزارت بهداشت و درمان جانبازان 25 تا 49 درصد  که 3 هزار و 106 نفر هستند در اولویت قرار می‌گیرند و واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول