اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات مردم آلمان در حمایت از فلسطین/حمایت سخنگوی مرکل از صهیونیست ها

دولت آلمان علی‌رغم برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در برلین از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

تظاهرات مردم آلمان در حمایت از فلسطین/حمایت سخنگوی مرکل از صهیونیست ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مردم در برلین در حال برگزاری راه‌پیمایی برای حمایت از فلسطین هستند سخنگوی «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. 

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مردم در حال تجمع در برلین برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی هستند.

آلمان روز گذشته هم صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین بود. رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند مردم در محوطه بیرونی چند کنیسه اقدام به آتش‌ زدن پرچم اسرائیل کرده‌اند.

دولت آلمان گفته آتش زدن پرچم اسرائیل «تحمل نخواهد شد» و به همین سبب در روزهای گذشته ده‌ها نفر در همین ارتباط دستگیر شده‌اند.

روز جمعه هم سخنگوی صدراعظم آلمان پاسخ راکتی گروه‌های مقاومت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

«استفن سیبرت» گفت: «صدراعظم، قاطعانه حملات راکتی به اسرائیل را محکوم می‌کند. اینها حملات تروریستی هستند. هیچ چیز این اقدامات تروریستی را توجیه نمی‌کند. حملات راکتی باید فوراً متوقف شوند، دولت آلمان از حق اسرائیل برای دفاع از خودش دفاع می‌کند.

سخنگوی صدراعظم آلمان در ادامه اظهاراتش مدعی شد تظاهرات‌هایی که در آلمان برگزار می‌شوند «یهودستیزی» هستند.

او گفت: «اینجا در آلمان مردم برای اعتراض به سیاست‌های اسرائیل به خیابان‌ها می‌آیند. می‌توانند این کار را به صورت مسالمت‌آمیز انجام دهند. این در دموکراسی ما طبیعی است. با وجود این، آنهایی که از این تظاهرات‌ها برای ترویج یهودستیزی استفاده می‌کنند از حق تجمع سوءاستفاده می‌کنند. دموکراسی ما  از تظاهرات‌های یهودستیزانه حمایت نخواهد کرد.»

درگیری میان گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند تلاش‌های مصر برای وساطت میان دو طرف و برقراری آتش‌بس تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده خمپاره‌ها و گلوله‌های تانک که رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه به سمت غزه شلیک کرد شمار زیادی از خانواده‌های فلسطینی را به فرار از منازل خود وادار کرد.

توسل رژیم صهیونیستی به حملات توپخانه‌ای در درگیری‌های چهار روزه این رژیم با گروه‌های مقاومت احتمال تلفات غیرنظامیان در غزه را افزایش داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول