اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| «صددروازه» در پیکار با ویروس تاجدار/ نماینده مردم: بیمارستان دامغان عملاً تعطیل شده!

در حالی که نماینده مردم دامغان در مجلس عقیده دارد بیمارستان این شهر در اوج کرونا تعطیل شده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با رد این ادعا می‌گوید: بیمارستان هیچ‌گاه تعطیل نشده است.

فارس من| «صددروازه» در پیکار با ویروس تاجدار/ نماینده مردم: بیمارستان دامغان عملاً  تعطیل شده!

خبرگزاری فارس- دامغان: شیوع کرونا در استان سمنان دوباره به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده و مردم شهرستان دامغان هم از این وضع نگرانی‌هایی دارند.

این امر سبب شده تا شماری از مردم با راه‌اندازی کمپینی در «فارس من» از مسؤولان استان سمنان درخواست کنند تا تجهیز بیمارستان دامغان را در دوران شیوع کرونا در دستور کار قرار دهند؛ اگر با این خواسته هم‌نظرید، «اینجا حمایت کنید».

مردم می‌گویند: در روزهایی که درگیر کرونا ویروس هستیم، شهر ما دامغان دارای فضای درمانی اندک است و در حال حاضر، در این شهر چند هزار ساله فقط ۱۶۰ تخت بیشتر وجود ندارد؛ با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر.

مردم از مسؤولان خواسته‌اند تا در کمترین زمان ممکن و با همکاری و یکدلی با مردم، استارت تجهیز بیمارستان دامغان را بزنند که شاید در هفته‌های آینده راه نجاتی برای مردم شهر باشد.

بیمارستان در اوج کرونا تعطیل می‌شود!‌

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی که از ابتدا به‌طور جدی مسائل بهداشت و درمان دامغان را پیگیری می‌کرده است، می‌گوید: تاکنون سه موج کرونا را در شهرستان دامغان تجربه کرده و در موج اول ۱۰۵ نفر بستری، در موج دوم ۱۱۵ نفر بستری و در موج سوم نیز ۶۶ بستری در بیمارستان دامغان داشته‌ایم.

او ادامه داد: در اوج کرونا، مشکلات جدی در حوزه درمان در دامغان ایجاد شده و عملاً بیمارستان تعطیل می‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کرد تا در صورت ایجاد بحران در بیماری کرونا و سایر موارد در شهرستان دامغان، حتماً مکان درمانی دیگری برای رسیدگی به سایر بیماران شهرستان دامغان وجود داشته باشد.

علیزاده‌برمی بیان کرد: وضعیت درمان در شهرستان دامغان مورد رضایت نیست و متأسفانه با کمترین نوسانی، امور تعطیل می‌شود؛ در شهرستان دامغان، الزاماً به ایجاد مرکز دوم درمانی نیازمندیم.

سنگ تمام گذاشتیم

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اما می‌گوید: همکاران من در شهرستان دامغان در مدت سه سال اخیر که به‌عنوان خدمتگزار آنان توفیق همراهی با این عزیزان را داشته‌ام و به‌ویژه در ایام کرونا، سنگ تمام گذاشته و به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند.

او اضافه کرد: ۲۱ درصد از کل بیماران کرونایی استان سمنان مربوط به شهرستان دامغان است؛ مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان همواره تلاش کرده‌اند تا اعتبارات و تجهیزات بیشتری به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دامغان اختصاص دهند.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شاخص مرگ ناشی از بیماری کرونا در شهرستان‌های استان سمنان در مقایسه با کشور و سایر استان‌ها روند متعادل و منطقی داشته و هیچ‌گونه کم‌کاری یا خدمات‌رسانی کمتر در این خصوص در شهرستان‌ها و به‌ویژه شهرستان دامغان با سایر شهرستان‌های استان مشاهده نمی‌شود.

تخت‌های ویژه در راه دامغان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: خوشبختانه شهرستان دامغان در شاخص مرگ ناشی از بیماری کرونا به نسبت میانگین کشوری از وضعیت بهتری برخوردار بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیمارستان ولایت دامغان به‌صورت مستمر در حال فعالیت بوده و هیچ‌گاه تعطیل نشده است.

دانایی از اتمام بخش توسعه آی.سی.یو در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فعلی ناشی از بیماری کرونا و افزایش نیاز به تخت‌های ویژه در تمام نقاط کشور، افزایش تعداد تخت‌های بستری ویژه در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ۱۰ تخت ویژه جدید به تخت‌های قبلی بیمارستان ولایت شهرستان دامغان افزوده و تجهیز شد که امیدواریم در روزهای آینده رسماً به بهره‌برداری برسد.

زودتر به وعده‌ها عمل کنید

به‌هرحال، چند ماهی است از وعده‌های مسؤولان استان سمنان برای تجهیز بیمارستان ولایت دامغان می‌گذرد و مردم همچنان منتظر هستند.

امید است طی روزهای آینده، وعده‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به مردم دامغان عملی و تخت‌های ویژه بیمارستان دامغان بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول