اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تأیید صلاحیت بیشتر کاندیداها از سلایق گوناگون/ شایعات ناجوانمردانه بخاطر ردصلاحیت متخلفان بود

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قزوین گفت: با وجود آنکه هیئت نظارت بر انتخابات حضور اکثریت کاندیداهای انتخابات را تأیید کردند، اما ایستادگی اعضای هیئت نظارت در برابر اصرارها، فشارها و لابی‌های متعدد که به دنبال گرفتن تأیید برخی افراد دارای تخلفات گسترده بودند، باعث شد تا حامیان و پیاده نظام رسانه‌ای آن‌ها شایعات متعددی را علیه ما ساخته و پرداخته کنند.

تأیید صلاحیت بیشتر کاندیداها از سلایق گوناگون/ شایعات ناجوانمردانه بخاطر ردصلاحیت متخلفان بود

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: انتخابات پیش‌رو در تعینن خط مشی و سرنوشت کشور بسیار مهم و اثرگذار است و امیدواریم با شور انتخاباتی و امیدآفرینی در فضای جامعه، شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به ضرورت مشارکت همه سلایق داخل کشور در انتخابات عنوان کرد: انتخابات صحنه رقابت برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و روش‌های حکمرانی است و مردم باید بتوانند از میان سلایق گوناگون آگانه بهترین روش و برنامه را برای آینده حاکمیت خویش انتخاب کنند.

محمدبیگی افزود: طبیعی است در کنار همه این مسائل، اراده و مطالبه جمعی مردم در مبارزه با فساد و نفی ناکارآمدی باید مورد توجه قرار گیرد، همانگونه که در دستگاه قضایی نیز علاوه بر مبارزه با فساد امروز برخورد با مسئولان از نظر ترک فعل و ناکارآمدی مورد توجه قرار گرفته است، لذا هیئت نظارت بر انتخابات نمی‌تواند نسبت به ورود متخلفان و افراد دارای سوء رفتار و سابقه بی‌تفاوت باشد.

این نماینده مجلس با تآکید بر حساسیت مردم در مورد ایستادگی در برابر جبهه رانت و فشارهای جریان زر و زور و تزویر، عنوان کرد: جلسات هیئت عالی نظارت استان و شهرستان‌ها از ابتدا با دقت، همدلی و با خط‌کش قانون و تعهد برای در نظر گرفتن حق الناس، رعایت عدالت در بررسی پرونده‌ها، مشارکت حداکثری و زمینه‌سازی برای ورود افراد پاکدست، سالم، متخصص و متعهد و جلوگیری از ورود افراد متخلف و مسئله‌دار برگزار شده است.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها اظهار کرد: در این مسیر برای رفع هرگونه ابهام، حداقل 140 ملاقات با کاندیداهای انتخاباتی برگزار شد که این موضوع در تمامی ادوار بی‌سابقه بود و به کاندیداها فرصت داده شد تا درباره موارد ابهامی پرونده خود صحبت کرده و شفاف سازی کنند و سپس تصمیم‌گیری صورت می‌گرفت.

وی افزود: با وجود آنکه هیئت نظارت بر انتخابات حضور اکثریت کاندیداهای انتخابات را تأیید نموده و از قضا بیشتر کاندیداهای رد شده در هیئت‌های اجرایی رد شده بودند، اما ایستادگی اعضای هیئت نظارت در برابر اصرارها، فشارها و لابی‌های متعدد که به دنبال گرفتن تأیید برخی افراد دارای تخلفات گسترده به ویژه در حوزه زمین و مسکن بودند، باعث شد تا پیاده نظام رسانه‌ای آن‌ها شایعات متعددی را علیه ما ساخته و پرداخته کنند.

نماینده قزوین عنوان کرد: متأسفانه برخی در فضای مجازی شایعات و اتهامات ناجوانمردانه و کذبی را نشر دادند که البته این اتهامات را از نظر حقوقی پیگیری خواهم کرد و از دستگاه قضایی خواهم خواست که به این اتهام‌زنی‌ها رسیدگی کند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه ما براساس عهدی که با مردم داریم، تنها انصاف، عدالت و قانون را مدنظر داشتیم عنوان کرد: بارها اعلام کردیم که در مسیر حفظ مصالح و منافع مردم هرگز تسلیم فشارها نمی‌شویم و از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تمامی حاشیه‌سازها می‌دانند آنچه مدنظر و سرلوحه اعضای هیئت نظارت بر نمایندگان بوده، استعلامات مراجع پنج‌گانه، قانون و مستندات پرونده است، اما برخی تلاش کردند تا هیئت نظارت را در فراری رو به جلو به رفتار سیاسی و جناحی متهم کنند؛ اما باید از همان افرادی که ادعا نیز دارند پرسید دلیل حمایت تمام قد و بی‌چون و چرای شما از کسانی که در پرونده خود تخلفات گسترده و سوء استفاده از مسئولیت و مقام دارند چیست؟

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها با تأکید بر اینکه افراد متخلف نمی‌توانند در انتخابات حضور پیدا کرده و مجدداً از فرصت بیت المال برای ادامه تخلفات خویش بهره ببرند، عنوان کرد: هرسه نمایندۀ عضو هیئت نظارت به‌ویژه آقایان عباسپور و رحمانی نیز بر حفظ منافع مردم و عدمم مماشت و ارائه فرصت مجدد به کسانی که مستندات پرونده آن‌ها گویای همه چیز هست هم‌صدا هستند.

محمدبیگی عنوان کرد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم برخی افراد که یا منافع مشترک با متخلفان داشتند و یا با آن‌ها هم عهده شده بودند، تمام ظرفیت خود را برای رایزنی و لابی و فشار در جهت گرفتن تأیید صلاحیت این افراد به کار گرفتند و پس از ناکامی از این امر در فضای مجازی علیه بنده و نمایندگان دیگر اتهامات بی‌اساس و زشتی را مطرح کردند که از اساس کذب بوده است.

نماینده مردم قزوین عنوان کرد: برگزاری انتخابات پرشور و سالم، منوط به مشارکت همه سلایق و دیدگاه‌ها و نیز جلوگیری از حضور افراد مسئله‌دار و متخلف است که قاطعانه اعلام می‌کنم در روند بررسی صلاحیت‌ها این امر محقق شده و سلایق گوناگون به وفور در انتخابات حضور دارند، لذا کسانی که تلاش می‌کنند از بازی کهنه مظلوم نمایی ردصلاحیت متخلفان به‌عنوان یک ابزار انتخاباتی استفاده کنند بدانند عصر این رفتارهای پوسیده تمام شده است.

محمدبیگی عنوان کرد: برای هرکسی که برای اجرای قانون و رعایت انصاف و عدالت و حفظ منافع مردم تلاش می‌کند و در برابر افراد متخلف و مسئله‌دار می‌ایستد، ایجاد حاشیه و تهمت و تلاش برای بردن آبرو توسط باندهای مافیایی بدیهی است، لذا این رفتارها باعث نخواهد شد که ما از رعایت منافع و مصالح مردم دست بکشیم.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در پایان عنوان کرد: انتخابات خردادماه فرصت مهمی است تا با مشارکت گسترده مردم، شاهد تحول در عرصه حکمرانی کشور باشیم و مردم با انتخابات آگاهانه تغییر و اصلاح به نفع خویش را رقم بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول