اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بازنگری 9 طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ طرح هادی روستایی و طرح تعیین محدوده ۶ روستا پس از بازنگری، تصویب و ابلاغ شد.

بازنگری 9 طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

سهراب رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به اینکه برای طرح‌های هادی روستایی، افق 10 ساله مشخص شده است پس از گذشت این مدت با توجه به تخصیص اعتبارات مربوطه، طرح‌های هادی روستایی مورد بازنگری قرار می‌‌گیرند که در همین خصوص تعداد 9 طرح بازنگری تصویب و ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح‌ها مربوط به بازنگری طرح هادی روستای دوپلان از توابع بخش ناغان و روستای خراجی از توابع بخش مرکزی شهرستان کیار، روستاهای دهنو میلاس علیا و سفلی، روستاهای چمن بید و قطعه و روستای کهیان از توابع بخش مرکزی و روستای دشت پاگرد از توابع بخش فلارد شهرستان لردگان، روستای ده چنار سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خانمیرزا، روستای چم خرم از توابع مرکزی بخش سامان و روستای تبرک سفلی از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ بود که پس از تصویب نهایی، ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد برای روستاهای زیر 20 خانوار نیز طرح تعیین محدوده روستا را تهیه و ابلاغ می‌کند که در همین خصوص طرح تعیین محدوده 6 روستا در سطح استان نیز تهیه و پس از تصویب ابلاغ گردید.

رئیسی اظهار داشت: طرح‌های تعیین محدوده مربوط به روستای تشنوی از توابع بخش بازفت و روستاهای ریزک روزعلی، دم تنگ کرایی و دوروزن  از توابع بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ، روستای اقبال آباد از توابع بخش بابا حیدر شهرستان فارسان و روستای گاوتوت از توابع بخش ناغان شهرستان کیار بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تشریح کرد: با ابلاغ طرح‌های مذکور امکان بهره‌گیری متقاضیان از خدمات طرح هادی شامل اخذ پروانه ساخت، تسهیلات بهسازی و بازسازی مسکن روستایی، اخذ سند مالکیت خانه‌های روستایی، همچنین انجام عملیات اجرای طرح هادی روستا و ارائه خدمات توسط سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان میسر شده است.

وی عنوان کرد: اجرای این‌چنین طرح‌هایی ضمن حفظ جمعیت روستایی، در بسیاری از نقاط مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت که این امر باعث رونق تولید می‌گردد و زمینه تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری گردیده است را فراهم می‌سازد همچنین زمینه اشتغال نیز در سطح استان فراهم می‌شود.  

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول