اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در شب گذشته و بامداد امروز در فلسطین چه گذشت؟

رسانه‌ها درباره آخرین تحولات مربوط به جنگ در خاک فلسطین از حملات راکتی مستمر گروه‌های مقاومت علیه مواضع رژیم صهیونیستی و در مقابل، از شهادت غیرنظامیان فلسطینی در پی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

در شب گذشته و بامداد امروز در فلسطین چه گذشت؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه به بن‌بست رسیدن تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در فلسطین،‌ برای ششمین روز متوالی درگیری‌ها در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی میان مردم فلسطین و گروه‌های مختلف از یک سو، و صهیونیست‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی از سودی دیگر همچنان ادامه دارد.

تحولات جنگی

مطابق با جدیدترین گزارش منابع صهیونیستی، ساعت ۱۱:۳۳ دقیقه صبح امروز آخرین مورد فعال شدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شرق نوار غزه به ثبت رسیده است.

کتائب القسام

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه روز گذشته، از ساعت ۲۰ موج جدیدی از حملات خود را علیه مواضع رژیم صهیونیستی و مناطق اشغالی آغاز کرد.

بر اساس زمان بیانیه‌های صادره از کتائب القسام، این گروه ساعت ۲۰:۱۳ دیشب پایگاه نظامی «رعیم» در شرق غزه، ۲۱:۲۹  شهرک‌صهیونیستی «سدیروت» در شمال نوار غزه هدف حمله راکتی قرار داد که رسانه‌های عبر‌ی‌زبان رسما به برخورد راکت به یکی از ساختمان‌‌ها در سدیروت اذعان کرده‌اند.

القسام همچنین اعلام کرد که ساعت ۲۲:۵۶ منطقه «بئر السبع» اشغالی، ساعت ۱۲:۴۴ شهرک عسقلان اشغالی و پایگاه «حتسریم» را هدف حمله راکتی قرار داده است.

این گروه همچنین ساعت ۲ بامداد در دو بیانیه اعلام کرد که در پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از مردم کرانه باختری و هدف قرار دادن غیرنظامیان در شمال نوار غزه، «بئر السبع»‌ اشغالی  و اشدود اشغالی را هدف حمله راکتی قرار اده است.

 

 

طبق بیانیه القسام، رسانه‌های ‌رژیم صهیونیستی رسما اذعان کرده‌اند که در حمله این گروه به اشدود و بئر السبع سه تن مجروح شده‌اند.

 

برخورد راکت به یک منطقه صنعتی در اشدود

 

این گروه همچنین ساعت ۴ بامداد بار دیگر در دو بیانیه جداگانه اعلام کرد که اشدود و بئر السبع را مجددا هدف حمله راکتی قرار داده است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی رسما اذعان کردند در این حمله، یکی از راکت‌ها مستقیما با ساختمانی چند طبقه در اشدود برخورد داشته است.

منابع صهیونیستی امروز گزارش دادند که در حمله راکتی بامدادی به بئر السبع ۱۹ صهیونیست مجروح شده‌اند.

سرایا القدس

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از ساعت ۲۲ جمعه موج جدیدی از حملات راکتی را علیه مواضع رژیم صهیونیستی و اراضی اشغالی از سر گرفت.

این گروه ساعت ۲۲:۱۱ اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیستی «عسقلان»، «نتیوت»، «یاد مردخای»، «نحال العوز»، «ایرز» و «کریما» را هدف حمله راکتی قرار داده است.

سرایا القدس ساعت ۲۳:۰۷ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهر تل‌آویو اشغالی را با چند موشک هدف قرار است.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ساعت ۴ موج جدیدی از حملات خود را از سرگرفت و شهرک سدیروت را با ده‌ها راکت هدف قرار داد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی رسما اذعان کردند که راکت‌ها با یک ساختمان مستقیما برخورد داشته‌اند.

سرایا القدس ساعت پنج بامداد مجددا شهرک‌های عسقلان و سدیروت را هدف حمله راکتی قرار داد.

کتائب شهید ابو علی مصطفی

کتائب شهید ابو علی مصطفی شاخه نظامی جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز از ساعت ۲۲ دیشب موج جدیدی از حملات خود را علیه مواضع رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی آغاز و در بیانیه‌ای اعلام کرد که چند موضع و شهرک صهیونیستی را «عمار» هدف حمله خمپاره‌ای و راکتی قرار داده است.

این گروه ساعت ۸ امروز صبح در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که یک موضع و محل تجمع نیروهای رژیم صهیونیستی را در منطقه «الفراخین» در شرق «خان یونیس» با خمپاره هدف قرار داده است که این اقدام در پی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین انجام شد.

الویه الناصر صلاح الدین

«الویه الناصر صلاح الدین» (تیپ‌های الناصر صلاح الدین) شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت در فلسطین ساعت چهار بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و گرفتن انتقام شهدای کرانه باختری شهرک‌های «لاخیش»، اشدود و عسقلان را هدف حمله راکتی قرار داده است.

تجاوزهای رژیم صهیونیستی

طبق گزارش منابع فلسطینی رژیم صهیونیستی نیز از ساعت ۲۰ دیروز موج جدیدی از تجاوزهای خود را علیه مناطق مسکونی و غیرنظامیان فلسطینی آغاز کرد.

به گفته منابع فلسطینی،‌ پهپادهای رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی را در نزدیکی مسجد «عبدالله عزام» در غرب خانیونس (جنوب نوار غزه) هدف حمله قرار داده‌اند که همزمان با این اقدام، توپخانه این رژیم نیز شرق منطقه «الزنه» در شرق خانیوس را هدف حمله قرار داد.

ساعت ۲۱ وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای خبر داد که دَه فلسطینی در درگیری‌ با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند و صدها تن دیگر مجروح شده‌اند.

ساعت ۲۱:۰۶ دقیقه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجتمع «انصار»‌ در غرب غزه را هدف حمله موشکی قرار دادند که همزمان با این اقدام، توپخانه‌های رژیم اشغالگر نیز اراضی کشاورزی شرق خان‌یونس را هدف قرار دادند.

این مجمتع ساعت هشت امروز صبح نیز بار دیگر هدف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

 

وزارت داخلی نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقر فرماندهی وزارت داخلی و امنیت ملی را در مجتمع انصار هدف قرار داده‌اند که این اقدام منجر به تخریب کامل این مجمتع و خسارت‌های جدی به برخی مقرهای دولتی مجاور شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعت ۲۳ یک موضع دریایی را در غرب اردوگاه «الشاطئ» در غرب شهر غزه هدف قرار دادند که لحظاتی پس از این اقدام، یگان توپخانه این رژیم نیز مناطقی در شمال نوار غزه  و همگام با آن، جنگنده‌ها موضع نظامی «القادسیه» متعلق به گروه‌های مقاومت را در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

یگان توپخانه رژیم صهیونیستی ساعت ۲۴ مجددا مواضعی را در نوار غزه هدف قرار داد و حدود نیم ساعت پس از این اقدام، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز موضع نظامی «حطین» وابسته به گروه‌های مقاومت فلسطین را در جنوب خانیویس و پهپادی این رژیم یک نقطه در منطقه «التوام»  در شمال نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار دادند.

ساعت یک بامداد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به‌شدت و در چند نوبت حمله منطقه «الشیخ زاید» را در شمال نوار غزه و کشتی‌های جنگی این رژیم سواحل جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

تخریب کامل یک مسجد در نوار غزه

 خبرگزاری فلسطینی «شهاب»‌ ساعت یک و نیم بامداد امروز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به «تله قلیبو» در «بیت لاهیا» واقع در شمال نوار غزه ۳۵ بار حمله کرده‌اند؛ که طبق گزارش منابع فلسطینی در این حمله یک مسجد به طور کامل تخریب شده و به مناطق اطراف آن و همچنین پنج خانه خسارت وارد شده است و از سوی دیگر، ۳ غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند و چند تن دیگر مجروح شدند.

شهادت کودکان فلسطینی

جنگنده‌های و پهپادهای رژیم صهیونیستی ساعت دو بامداد نیز منزل فردی به نام «عیسی» در اردوگاه «البریج» را هدف حمله موشکی قرار دادند.

ساعت سه بامداد منابع فلسطینی خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه یک شهروند فلسطینی به نام «ابو حطب» را در اردوگاه «الشاطئ» هدف حمله موشکی قرار داده‌اند که در این جنایت، ۱۰ تن از جمله هشت کودک به شهادت رسیدند.

 

کودکی که در حمله بامدادی جان سالم به در برد

 

صبح امروز نیز منابع فلسطینی خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمانی به «الروضه» در محله «تل الهوا» در شهر غزه هدف قرار دادند.

بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز در بیانیه‌ای مدعی شد که طی ۱۲ ساعت گذشته ۲۰۰ موشک و راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که از این تعداد ۱۰۰ فروند رهگیری شده و ۳۰ فروند دیگر در نوار غزه سقوط کرده است.

بیانیه‌های بین‌المللی

سازمان عفو بین‌‌الملل، دیشب، در پی شهادت مردم فلسطین در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای خواستار اتخاذ یک موضع قاطعانه علیه تل‌آویو شد.

سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ده هزار نفر از مردم فلسطین پس از تنش مجبور به ترک خانه‌های خود در نوار غزه شده‌اند.

دفتر نمایندگی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدارس را برای افرادی که به خانه‌های آن‌ها خسارت وارد شده،‌ به پناهگاه تبدیل کرده است.

شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی

در جدیدترین بیانیه دفاع مدنی غزه اعلام شده است که شمار شهدا به ۱۳۹ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد، ۳۹ نفر کودک و ۲۲ نفر دیگر زن هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول