اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رئیس مرکز تحقیقات گامالیا: واکسن کرونا در شکل قطره بینی سال آینده ثبت می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا گفت: در حال حاضر، آزمایشات پیش بالینی واکسن کرونا در شکل قطره بینی در حال برگزاری است.

رئیس مرکز تحقیقات گامالیا: واکسن کرونا در شکل قطره بینی سال آینده ثبت می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، الکساندر الکساندر گینسبورگ، رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا گفت: در حال حاضر، آزمایشات پیش بالینی واکسن کرونا در شکل قطره بینی در حال برگزاری است.

الکساندر گینزبورگ، رئیس این مرکز به تاس گفت: اگر آزمایش‌های بالینی برنامه ریزی شده برای ۲۰۲۱-۲۰۲۲ موفقیت آمیز باشد، روسیه ممکن است واکسن بینی علیه کووید ۱۹ را که توسط مرکز تحقیقات گامالیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ساخته شده در سال ۲۰۲۲ ثبت کند.

این متخصص اپیدمیولوژی با تاکید بر این که این واکسن به صورت قطره بینی، حتی عوارض جانبی جزئی ایجاد نمی کند، افزود: «این واکسن برای استفاده موضعی است و حتی باعث عوارض جانبی جزیی نشده و منجر به بالا رفتن درجه حرارت بدن نیر نمی‌شود».

رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا ادامه داد: «این مرکز در زمینه‌های مختلفی در زمینه ایجاد و بهبود واکسن کووید ۱۹ کار می‌کند. یکی از زمینه‌ها ایجاد واکسن به شکل قطره بینی است؛ در حال حاضر آزمایشات پیش بالینی این واکسن برگزار می‌شود؛ ما برای شروع آزمایشات بالینی در اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ به همراه   برنامه ریزی ثبت نام برای نتایج آزمایشات در  همان سال برنامه ریزی می‌کنیم».

پیش از این، گینزبورگ اطلاع داده بود که تاکنون برنامه ریزی شده است که واکسن بینی دو بار استفاده شود، اما نسخه یک دز آن نیز امکان پذیر است؛ ضمن اینکه یکی از مزایای اصلی چنین واکسنی کمبود عوارض جانبی بالقوه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول