اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۸/۵ درصد واحدهای صنعتی در کشور راکد هستند/ بازگشت ۲۰۰۰ هزار واحد راکد به چرخه تولید تا پایان سال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه ۱۸/۵ درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران راکد هستند، گفت: مصوب کردیم تا پایان سال ۲ هزار واحد راکد در کشور به چرخه تولید بازگردند.

۱۸/۵ درصد واحدهای صنعتی در کشور راکد هستند/ بازگشت ۲۰۰۰  هزار واحد راکد به چرخه تولید تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، علی رسولیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت مشارکت و همدلی بخش دولتی و بخش خصوصی اظهار کرد: مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری باید در استان خراسان رضوی با جدیت پیگیری و این استان ازنظر شاخص‌ها به رتبه‌های برتر کشوری دست یابد.

معاون وزیر صمت بابیان اینکه در سال‌های اخیر، کشور ما دچار چالش‌های جدی از قبیل تحریم و شیوع ویروس کرونا بوده است، افزود: باوجوداینکه در همه کشورها رشد اقتصادی در اثر این بیماری منفی بوده است، ولی رشد اقتصادی و تقاضای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ما افزایش داشته به‌طوری‌که بیش از ۷ درصد رشد صنعتی با بیش از ۳۰ درصد رشد اشتغال در کشور داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه متوسط واحدهای راکد کشور زیر ۱۸/۵ درصد است، ابراز کرد: خوشبختانه با ابلاغ بسته حمایتی و مانع زدایی توسط وزیر صمت و تقدیم لایحه قوانین مزاحم به مجلس شورای اسلامی و تخصیص مشوق‌ها برای بخش خصوصی، وضعیت رو به بهبود است.

رسولیان با اشاره به اینکه برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مشوق‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم که به‌زودی ابلاغ می‌شود، بیان کرد: امیدواریم با همراهی همه بخش‌ها بتوانیم امسال برنامه ۱۰۰ هزار شغلی سازمان صنایع کوچک را در کشور اجرا کنیم.

وی یادآور شد: مشارکت بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی و ایجاد شهرک‌های صنفی در شهرهای بزرگ را که در اشتغال تأثیر بسیاری می‌گذارد نیز پیگیری می‌کنیم و در این راستا نیز مصوب کردیم تا در سال جاری ۲ هزار واحد راکد در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شود.

تصویب ۲۸۰۰ مصوبه برای رفع موانع تولید در خراسان رضوی

رئیس سابق سازمان صمت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: خراسان رضوی در همه بخش‌های صنعت، معدن و تجارت دارای موقعیتی ویژه است و طی دو سال اخیر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مصوبه برای رفع موانع تولید در استان به تصویب رسیده است که دوسوم آن اجرایی و مابقی نیز در دست اقدام است.

مس‌فروش با اشاره به اینکه در جلسات کلینیک صنعت و کمیته‌های حمایت قضایی از صنعت نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته و با حضور رئیس یا معاون دادگستری استان در واحدهای صنعتی، مسائل قضائی به سهولت رفع شده است، افزود: در ۷ محور اصلی برنامه‌های وزارت صمت باتدبیر استاندار و معاون امور اقتصادی استانداری از برش استانی این برنامه‌ها جلوتر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: رویکرد عمومی توسعه صنایع به سمت توازن مناطق محروم استان است و جایگاه شهرستان‌ها در پروانه‌ها تغییر و سهم شهرستان‌ها از سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادره افزایش داشته است به‌طوری‌که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ سهم مشهد از سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادره از ۶۹ به ۱۹ درصد کاهش و سهم شهرستان‌ها از ۳۱ به ۸۱ درصد فزایش‌یافته است.

رئیس سابق سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: طی دو سال اخیر با صدور ۵۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه مصوب خارجی ۱۵۵۶۹۴ هزار دلار، رتبه اول سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در کشور را کسب نمودیم و بیش از ۱۴۶ هزار نفر اشتغال در صنعت ، معدن و تجارت استان ایجاد کردیم.

وی یادآور شد: همچنین ۱۴۲ واحد راکد صنعتی و ۱۳ معدن راکد در استان راه‌اندازی گردید و با واگذاری پهنه اکتشافی به سازمان ملی مس ایران به مساحت ۱۰ هزار کیلومترمربع در جنوب استان، سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی جهت اکتشافات تکمیلی و عمیق مس انجام شد.

مس‌فروش تأکید کرد: در حوزه تجارت و اصناف استان نیز صادرات ۵ هزار ۸۰۹ تن کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان به ارزش ۲ هزار و ۸۹۹ میلیون دلار صادر گشت و رتبه نخست در ارزش کشفیات کالای قاچاق در کشور ، رتبه سوم تعداد بازرسی در کشور و رتبه برتر کشور طی چهار سال اخیر در امر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه را کسب کرده‌ایم.

در ادامه رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با بحران‌های به وجود آمده، در حوزه معیشت مردم دچار مشکلاتی هستیم که امیدواریم با تلاش سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی در مانع زدایی و کمک به رشد تولید، شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

ارکانی افزود: با توجه به شرایط خراسان رضوی، خواستار حمایت ویژه و خاص سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از این استان در جهت رفع مشکلات صنایع هستیم.

همچنین سرپرست جدید سازمان صمت خراسان رضوی گفت: امیدوارم با همکاری همه دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط، با شفافیت و سهولت امور فعالیت‌های مربوط به ارباب‌رجوع به نحو احسن به انجام برسد.

جواد خزاعی تأکید کرد: مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری، مشوق‌ها و رفع موانع سرمایه‌گذاری و مباحث زیرساختی، سرلوحه کار سازمان در سال جاری خواهد بود.

گفتنی است؛ در این مراسم علاوه بر معرفی جواد خزاعی به‌عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و تقدیر از زحمات مس‌فروش، آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت‌های صنعتی خراسان رضوی نیز برگزار بهرامی زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول