اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لزوم حمایت دولت از کشاورزان و دامداران به دلیل خشکسالی/ افت 20 درصدی در کشت آبی و عدم امکان برداشت در دیم

نماینده دهلران در مجلس با اشاره به وقوع خشکسالی شدید در اغلب مناطق کشور از دولت خواست: نسبت به استمهال وام سررسید شده کشاورزان و دامداران و پرداخت سریع خسارت و اعطای تسهیلات کم بهره اقدام کند.

لزوم حمایت دولت از کشاورزان و دامداران به دلیل خشکسالی/ افت 20 درصدی در کشت آبی و عدم امکان برداشت در دیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهزاد علیزاده نماینده دهلران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) در جلسه علنی مجلس و در تذکر شفاهی اظهار داشت: ‌در سال زراعی جاری متأسفانه به دلیل خشکسالی شدید در اغلب مناطق کشور خسارت فراوانی به کشاورزان و دامداران وارد شده و عملا امکان برداشت محصول در کشت دیم وجود ندارد و در کشت آبی هم افت 20 درصدی داریم.

وی افزود: دامداران به دلیل ضعف مراتع و علوفه شرایط خوبی را ندارند و دولت باید به کشاورزان کمک کند.

نماینده دهلران در مجلس تصریح کرد: یکی از کمک‌هایی که دولت می‌تواند به کشاورزان و دامداران انجام دهد استمهال وام سررسید آنان حداقل به مدت دو سال است ضمن اینکه پرداخت سریع خسارت به کشاورزان از طریق صندوق بیمه کشاورزی هم از دیگر کارهایی است که دولت می‌تواند انجام دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره به کشاورزان و دامداران و در نظر گرفتن منابع و اعتبار از سوی ستاد بحران کشور برای آن دسته از کشاورزان و دامدارانی که نتوانسته‌اند محصول و دام‌شان را بیمه کنند از دیگر کارهایی است که دولت می‌تواند انجام دهد.

وی در پایان گفت:‌ قیمت 5 هزار تومان در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی گندم اصلا عادلانه نیست ضمن اینکه پول این خرید هم به موقع به کشاورز پرداخت نمی‌شود و روا نیست که دولت اینگونه رفتار کند و بر اساس اطلاعاتی که من دارم فقط یک پنجم پول گندم خریداری شده از کشاورزان تا کنون پرداخت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول