اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

روند شیوع کرونا در استان یزد کاهشی است

سخنگوی ستاد کرونا گفت: با توجه به تلاش‌های ستاد استانی مدیریت کرونا و کادر بهداشت و درمان، روند شیوع کرونا در این استان کاهشی است.

روند شیوع کرونا در استان یزد کاهشی است

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، علی صالحی پیش از ظهر امروز با بیان این‌که در حال حاضر روند بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد ثابت شده است اظهار کرد: بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد، امروز  به ۳۴۱ تن رسیده است.

وی با بیان این‌که میزان ابتلاء به کرونا در بیماران سرپایی در استان نیز به شکل محسوسی کاهش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر نیز ۸۳ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند .

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از علت شیوع کرونا در استان، تماس‌های درون خانوادگی است ادامه داد: بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در شبانه روز گذشته، ۹۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

صالحی با اشاره به وضعیت نارنجی شهر یزد افزود: در حال حاضر شهرستان های بافق و اشکذر در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند اما نگاه مردم به تغییر رنگ است و با بهبود وضعیت کرونایی رعایت پروتکل ها نیز کاهش پیدا می کند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص عملکرد استان در تزریق واکسن کرونا با مطلوب خواند وضعیت تزریق برای گروه های سنی تعریف شده و داوطلبان کارآزمایی گفت: طبق آخرین آمار در استان یزد، با آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا، تاکنون به بیش از یکهزار نفر یزدی دوز اول واکسن تزریق شده و در مجموع ۱۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول