اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عمده تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ در بستر فضای مجازی انجام می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، عمده تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ در بستر فضای مجازی انجام می‌شود که بی‌شک این امر نیاز جدی‌تری به مراقبت را خواهد داشت، در همین راستا کمیتهٔ رصد فضای مجازی استان با عضویت دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و سیاسی فعال شده و کلیهٔ فعل و انفعالات این حوزه را رصد می‌کند، البته مسؤولیت دستگاه‌های متولی به‌ویژه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بسیار سنگین و ضروری خواهد بود.

عمده تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ در بستر فضای مجازی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: بی‌شک انتخابات سرنوشت‌ساز 28 خرداد ماه 1400 با حضور باشکوه و پرشور مردم به حماسه‌ای ماندگار تبدیل خواهد شد، زیرا مردم ما بسیار موقعیت‌شناس هستند و بار دیگر شگفتی‌آفرینی خواهند کرد و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند گذاشت و برای بیست‌وهفتمین بار دشمنان ایران اسلامی را مأیوس و سرشکسته خواهند کرد.

وی افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی در حکم سرمایه‌ای اجتماعی است و برای نظام تولید قدرت می‌کند، زیرا انتخابات قدرت نرم نظام و مایهٔ اقتدار کشور است.

حبیبی اظهار کرد: انتخابات تکلیفی شرعی، دینی و ملی بر دوش همهٔ ماست و به فرمودهٔ بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام‌خمینی(ره)، حفظ نظام از اوجب واجبات بوده و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حفظ نظام، شرکت در انتخابات است.

این مسؤول ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو، قریب به 30 هزار نفر عوامل اجرایی، نطارتی، بازرسی و حفاظتی باید ساماندهی شوند و حدود 3 هزار خودرو در این انتخابات موردنیاز است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: تعداد 964 داوطلب برای عضویت در 28 شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون صلاحیت 90 درصد آنان احراز شده است، هم‌چنین 4 هزار و 716 داوطلب برای عضویت در 679 شورای روستا ثبت نام کرده‌اند که این آمار نسبت به دورهٔ گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: 1 هزار و 277 شعبهٔ اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و 1 هزار و 566 شعبهٔ اخذ رأی برای انتخابات شوراها در سطح استان پیش‌بینی شده است، تعداد شعبات نیز نسبت به دورهٔ گذشته به جهت مدیریت شرایط کرونایی 15 درصد افزایش یافته است.

حبیبی اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بنا داریم جهت حفظ سلامتی مردم رأی‌گیری را در فضای باز داشته باشیم و خوش‌بختانه در فصلی قرار داریم که شرایط آب‌وهوایی نیز برای این کار فراهم است، البته انتخابات شوراها در مرکز استان به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

این مسؤول تأکید کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با مسؤولیت رئیس‌کل دادگستری استان هر گونه انحراف از تبلیغات انتخاباتی و روند انتخابات را به‌صورت مستمر رصد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، عمدهٔ تبلیغات در بستر فضای مجازی انجام می‌شود که بی‌شک این امر نیاز جدی‌تری به مراقبت را خواهد داشت، در همین راستا کمیتهٔ رصد فضای مجازی استان با عضویت دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و سیاسی فعال شده و کلیهٔ فعل و انفعالات این حوزه را رصد می‌کند، البته مسؤولیت دستگاه‌های متولی به‌ویژه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سنگین و ضروری خواهد بود.

حبیبی عنوان کرد: جهت تحقق مطالبهٔ مقام معظم رهبری در راستای مشارکت حداکثری، جا دارد که فضا و حال‌هوای انتخاباتی در جامعه گرم‌تر شود و به‌عبارت بهتر چراغ انتخابات را روشن کنیم که در همین راستا انتظار می‌رود ادارات، موضوعات انتخابات را در برنامه‌های خود برجسته کنند و با رعایت بی‌طرفی کامل، مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کنند.

وی اذعان کرد: مدیریت شهری و شهرداران نیز فضای محیط شهری را با استفاده از بنرها و تابلوهای اطلاع‌رسانی به دعوت مردم به شرکت انتخابات اختصاص دهند و در این راستا می‌توان از ظرفیت شبکهٔ حمل‌ونقل نیز استفاده کرد.

حبیبی در پایان گفت: با عنایت به مادهٔ 71 قانون انتخابات شوراها و مادهٔ 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری، کلیهٔ وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت، نهادهای انقلابی، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز موظفند بر حسب درخواست هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات پشتیبانی و مالی خود را تا تأیید نهایی انتخابات توسط هیأت‌های مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در اختیار آنان قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول