اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فصل جدید کاوش معبد لائودیسه در نهاوند آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند از آغاز فصل جدید کاوش معبد لائودیسه در نهاوند خبر داد.

فصل جدید کاوش معبد لائودیسه در نهاوند آغاز شد

محسن جانجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به انجام پنج دوره کاوش و گمانه‌زنی در منطقه «دوخواهران» که باعث بدست آمدن آثاری مبنی بر وجود معبد در منطقه شد، به منظور ادامه کاوش و رسیدن به هدف مورد نظر سال گذشته مجوز ادامه کاوش از پژوهشگاه باستانشناسی دریافت شد که با حضور یک تیم باستان شناسی عملیات فصل ششم از روز گذشته رسما آغاز شد.

وی با بیان اینکه با توجه به آثار بدست آمده در کاوش‌های قبلی، عملیات جدید کاوش عمدتا در داخل حسینیه و یا اطراف آن  انجام می‌شود افزود: مجوز ادامه کاوش از سوی پژوهشکده باستانشناسی سازمان میراث فرهنگی یک ماهه است که امیدواریم بتوانیم در این مرحله با اتمام فصل ششم لحظات تاریخی را در این شهرستان به ثبت برسانیم.

سرپرست عملیات فصل ششم کاوش معبد لائودیسه نهاوند از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای ادامه عملیات کاوش خبر داد و یادآور شد: در کاوش‌های دوره‌های گذشته علاوه بر کتیبه یونانی، یافته‌های ارزشمند دیگری چون مجسمه‌های برنزی خدایان یونانی، قربانگاه سنگی، سرستون، ساقه ستون، پایه ستون و قطعه سفال‌های این دوره کشف شده که با توجه به این یافته‌ها به این نتیجه رسیدیم شهر نهاوند استقرار دوره پیش از تاریخ داشته است.

به گزارش فارس، بر اساس مدارک موجود معبد لائودیسه برای همسر آنتیوخوس، ملکه لائودیسه ساخته شده و اکنون زیر خروارها خاک مدفون شده‌ است، این معبد در یکی از مناطق قدیمی نهاوند به نام «دوخواهران» قرار دارد و عملیات گمانه زنی برای کشف آن از سال ۸۴ به سرپرستی دکتر رهبر آغاز شده و تاکنون پنج دوره کاوش صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول