اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تزریق4622 دوز واکسن کرونا در گچساران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کووید_19 تاکنون چهار هزار و 622 دوز واکسن کرونا در فاز یک و 2 به جامعه هدف تزریق شد.

تزریق4622  دوز واکسن کرونا  در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آرین غلامیان در هشتاد و چهارمین  نشست ستاد کرونا شهرستان که در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 33 هزار و 633 مورد تست  PCR و رپیدنت از افراد مبتلا و مشکوک دریافت شده که شاخص نمونه گیری تست کرونا در شهرستان به 26.5دهم درصد است.

 وی با بیان اینکه در این مدت 9هزار و 319 نفر مبتلا قطعی به کرونا در شهرستان شناسایی شده‌اند، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در سال گذشته تا کنون 123 نفر بر اثر ابتلا جان خود را از دست داده اند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد:هم اکنون 52 بیمار مبتلا  و مشکوک به کرونا در بیمارستان های نفت و شهید رجایی گچساران بستری هستند.

غلامیان در ادامه گفت: امسال 437مبتلا به کرونا قرنطینه و در این مدت هشت هزار و 759 نفر مبتلا به کرونا بهبود یافته اند.

 وی در ادامه به تزریق واکسن کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کووید_19 تاکنون چهار هزار و 622 دوز واکسن کرونا در فاز یک و 2  به جامعه هدف کادر بهداشت درمان، بیماران خاص، جانبازان بالای 50درصد، پاکبانان و سالمندان بالای 80سال تزریق شد.

 غلامیان اذعان کرد: در فاز یک تزریق واکسن کرونا 3 هزار و 762 دوز واکسن و در فاز 2 قریب بر 88 دوز واکسن کرونا به گروه های هدف تزریق شده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: هم اینک 100درصد کادر درمان، 93درصد کادر بهداشت، 91درصد جانبازان بالای 50درصد 60درصد پاکبانان و 56درصد بیماران خاص واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 غلامیان ابراز کرد: در حال حاضر 83درصد از جامعه هدف شهرستان گچساران در برابر کرونا واکسینه شدند که این آمار نسبت به کل جمعیت 3.7 دهم درصد است.

وی ادامه داد: هم اکنون کلیه پزشکان شاغل در مکان های دولتی در جهت تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف به کار گرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران  خاطرنشان کرد: اکیپ‌های سیار ساماندهی شده  که بتوانیم سالمندان و افرادی که در بستر بیماری هستند واکسینه شوند.

غلامیان  با اشاره به اینکه  در نیمه دوم اردیبهشت ماه شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا و مراجعه  به بیمارستان‌ها بودیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون 16 نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول