اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس درباره طرح اصلاح قانون بانک مرکزی نظرات کارشناسی را دریافت می‌کند

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی و انتقاد وی از اظهارات برخی نمایندگان در فضای مجازی درباره طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: نمایندگان اگر نظری دارند به صورت کارشناسی مطرح کنند، چون مجلس در یک سال اخیر از این کارها آسیب دیده است.

مجلس درباره طرح اصلاح قانون بانک مرکزی نظرات کارشناسی را دریافت می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد چگونگی اجرای سامانه‌های نظارتی درحوزه امور بانکی، در تذکری با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در جلسه علنی دو روز قبل مجلس، اظهار داشت: در روز یکشنبه 200 نفر از نمایندگان به کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی رأی دادند و قرار شد این طرح دو شوری شود تا نظرات همه کارشناسان و صاحب‌نظران را در کمیسیون اقتصادی دریافت کنیم. 

وی افزود: به محض تصویب دو شوری شدن این طرح در صحن مجلس، من در کمیسیون اقتصادی نامه‌ای را با موضوع دریافت نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران مراکز کارشناسی و تخصصی فرستادم اما از بعدازظهر همان روز عده‌ای از نمایندگان در فضاهای مجازی و پیامکی تعابیری مانند برجام دوم را در خصوص این طرح مطرح کردند و گفتند کلاه گشادی بر سر مجلس رفته است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از بیرون مجلس و کسانی که می‌خواهند مجلس را تخریب کنند و واداده‌های داخلی که نظام اقتصادی کشور را به خاک سیاه نشانده‌اند انتظاری نداریم، تصریح کرد: اما از برخی نمایندگان گلایه داریم که این قبیل حرف‌ها را مطرح می‌کنند؛ هر کسی هر نقطه نظری دارد به کمیسیون اقتصادی بیاید و بگوید. ما حتی گفتیم حاضریم مشروح مذاکرات کمیسیون در خصوص این طرح را به صورت پخش مستقیم ارائه دهیم، اما جای تأسف است که چند نماینده که نه سواد این حوزه را دارند و نه تخصص دارند، وسط ماجرا آمده‌اند و این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. 

پورابراهیمی با بیان اینکه شش سال بر روی این طرح کار تخصصی شده است، گفت: در خصوص این طرح، من خدمت تک‌تک مراجع تقلید رسیدم و گزارش دادم و با روحانیون صاحب‌نظر نیز صحبت کردیم؛ حالا چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟ ما هیچ متنی را بدون نظر کارشناسان تصویب نخواهیم کرد.

وی در پایان تذکرش، از رئیس‌ مجلس درخواست کرد تا پرونده نمایندگان متخلف و هتاک به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شود. 

قالیباف: نمایندگان اگر نظری دارند به روش کارشناسی مطرح کنند

بعد از تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به وی اظهار داشت:‌ اولاً در هر موضوع قانونگذاری، حرف اول و آخر را صحن مجلس می‌زند و ثانیاً طرح اصلاح قانون بانک مرکزی نیز مسیر قانونی‌اش را طی کرده و به خاطر اهمیت آن تشخیص دادیم که دو شوری شود و مجلس نیز با 200 رأی این را تصویب کرد.

وی تأکید کرد: این طرح یکی از موضوعات مهم و از قوانین مادر است که در حوزه تورم، تولید و نظارت بر بانکها به ویژه بانکهای خصوصی تأثیر بسیاری دارد، لذا قرار شد کمیسیون اقتصادی نظرات همه کارشناسان را بگیرد و عجله هم نکند.

قالیباف تصریح کرد: برخی از نمایندگان هم اگر نظری دارند، به روش کارشناسی مطرح کنند، چون مجلس در یک سال اخیر از این قبیل اظهارات آسیب دیده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول