اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وجود یک دولت جوان و انقلابی گره گشای مشکلات کشور است

امام جمعه خوسف گفت: وجود یک دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیز است، گره گشای مشکلات خواهد بود.

وجود یک دولت جوان و انقلابی گره گشای مشکلات کشور است

حجت الاسلام حامد شاه‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده این است که مردم به نظام و کشور خودشان امیدوار و پایبند هستند، اظهار داشت:  حضور در انتخابات سرمایه اجتماعی و قدرت برای نظام و کشور تولید می‌کند.

 وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات باعث می شود که چهره با نشاط از کشور و یک چهره با اراده و امیدوار مخابره شود، گفت: این موضوع باعث اقتدار کشور و قدرت ایران است، لذا دشمن نگاهی که به مردم دارد به عنوان مردمی مقاوم که با اقتدار پای نظام و کشورشان هستند و آن را دوست دارند.

مردم پشتوانه بزرگی در نظام اسلامی هستند

وی تاکید کرد: از طرفی دیگر مسئول و دولتی که منتخب مردم است؛ یک دولت قوی در عرصه بین الملل خواهد بود زیرا پشتوانه‌ی مردم را دارد و می‌تواند با طراوت بهتری کارش را جلو ببرد.

حجت الاسلام شاهبیگی افزود: آن‌هایی که برای کشورمان توطئه می‌کنند می‌خواهند میان نظام و مردم فاصله بیاندازند و روحیه آن‌ها را تضعیف و کشور را به چالش بکشند، که مردم نیز ناامید می شوند واین تنها راهی است که می‌توان جلوی آن را گرفت و یاس در دشمن ایجاد کرد از همین جهت مشارکت حداکثری ارزش زیادی در انتخابات پیدا میکند.

وی با بیان اینکه خیلی نباید توقع داشته باشیم که در کشور ناگهان تغییراتی بوجود آید، عنوان کرد: این نگاه صحیحی به‌ انتخابات نیست ولی ما وظیفه داریم که انتخاب درستی داشته باشیم.

امام جمعه خوسف با بیان اینکه در نگاه اعتقادی ما به انتخابات، انتخابات هم حق مردم و هم یک تکلیف شرعی است، افزود: مردم باید در انتخابات شرکت کنند و در سرنوشت خود، کشور و انقلاب را به دست کسی دهند که تشخیص میدهد، می‌خواهد این کار را درست انجام بدهد لذا باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم تا آن فرد بتواند اهداف کشور را جلو برده و مشکلات مردم را برطرف کند.

وی ادامه داد: در این انتخابات باید دقت کرد چرا که انتخاب درست کشور را خیلی جلو خواهد بردو انتخاب بد به هر جهت باعث می شود مشکلات بیشتر شود‌.

وی با اشاره به اینکه کشور ظرفیت یک جهش اقتصادی را دارد، افزود: در کشور نیروی نخبه و تحصیل کرده و منابع زیادی نیز از همه نظر وجود دارد‌؛ امنیت خوبی در کشور برقرار و ما یک قدرت بزرگ منطقه ای و جهانی هستیم.

نیازمند یک دولت جوان و انقلابی در کشور هستیم

حجت الاسلام شاهبیگی بیان داشت: وقتی که ظرفیت و شرایط مطلوب در کشور وجود دارد باید در آن‌جا خلاقیت‌های جوانان را به کار برد تا این ظرفیت ها فعال شود.

وی با اشاره به اینکه در برهه‌های حساس و خطیر مانند دفاع مقدس و پیروزی انقلاب جوانان نقش آفرینی کردند، ادامه داد: حال نیز در مشکلات اقتصادی اگر بخواهیم از قدرت‌مان استفاده کنیم به فکر، خلاقیت و ابتکار جوانان نیاز داریم و این نیاز زمانی میسر می شود که جوانان وارد میدان شوند.

امام جمعه خوسف گفت: دولت جوان، انقلابی و حزب‌اللهی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند قطعا اعضای کابینه نیستند و تحقق و تشکیل چنین دولتی گره گشای مشکلات خواهد بود لذا تنها راه ما این است که به توان داخل تکیه و ظرفیت‌های خودمان را در داخل کشور فعال کنیم.

وی تنها راه فعال کردن ظرفیت های داخلی کشور را ابتکار های جوانان دانست و افزود:ما در انتخاب کاندید‌ها باید دقت داشته باشیم که میخواهیم روش‌های گذشته را ادامه دهیم یا خیر؛ خلاقیت‌های جوانان باید روی کار بیاید که با توجه به شعار‌ها و حرف‌های اطرافیان کاندید‌ها می‌شود نگاه خوبی به این موضوع داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک کاندیدای خوب در انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان در ابتدای سال جاری فرمودند که وجود یک فرد با کفایت، مردمی، متدین و با ایمان و معتقد به جوانان اینها ویژگی هایی بدیهی است و کسی که میخواهد در این نظام رئیس جمهور شود باید این ویژگی‌ها را باور داشته باشد و این یک مسئله مهمی است.

حجت الاسلام شاهبیگی ادامه داد: باید فردی که در انتخابات شرکت می کند، امیدوار باشد و به اطرافیانش امید بدهد زیرا می خواهد توان داخلی را بالا ببرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های ما بخاطر این است که در حل مشکلات کشور عده‌ای هستند که باور دارند باید از خارج از کشور مشکل را حل کنند.

امام جمعه خوسف با اشاره به اینکه بیگانه هیچ گاه دلش برای ما نمی سوزد که مشکلات جامعه ما را حل کند، بیان کرد: با این نگاه هر چه جلو برویم یک توهم است لذا در کشوری که عده زیادی به بیگانه دل بستن و مردم باید تکیه و نگاهش به داخل کشور باشد.

وی ادامه داد: نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند این است که احتمالا خیلی ها این ادعا را بکنند که ما همان دولت قدرت ‌مندیم و ادعا زیاد است و باید بصیرت به خرج داد و عملکرد هارا دید تا بتوان فرد را تشخیص داد.

انتهای پیام/۶۹۰۵۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول