اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«سواد رسانه‌ای» جدی گرفته نشود اهل خدعه بر جامعه حاکم می‌شوند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه سواد رسانه‌ای امروز به یک ضرورت در جامعه تبدیل شده است، گفت: دنیای امروز، جنگ بین روایت‌ها و جنگ شناخت‌هاست که در آن همه به دنبال تصرف اذهان و فکر مردم هستند، اگر سواد رسانه‌ای وجود نداشته باشد، اهل مکر و خدعه بر جامعه حاکم خواهند شد.

«سواد رسانه‌ای» جدی گرفته نشود اهل خدعه بر جامعه حاکم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان ضمن تبریک روز روابط عمومی، با تاکید بر اینکه در این عرصه هم نیازمند سرعت هستیم و هم نیازمند دقت و رعایت امانت، اظهار کرد: تلاش مجموعه روابط عمومی‌ها باید منجر به ایجاد اعتماد در مخاطب شود، چراکه اگر مخاطب حس صداقت از ما نداشته باشد، صحبت‌های درست را نیز نمی‌تواند درست متوجه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد حس اعتماد در مخاطب کار سختی است، مطرح کرد: در برخی از موارد مردم به نوع گزارش‌ها اعتماد نمی‌کنند و لازمه تحقق این مساله و رفع این مشکل آن است که مساله امانت در اطلاع رسانی به درستی رعایت شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در کنار گزارش دستاوردهای خود، باید به نقاط ضعف در همان دستگاه نیز بپردازند، عنوان کرد: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها احصاء نقص‌ها و مشکلات و گزارش آن به دستگاه برای رفع کمبودهاست.

وی افزود: اینکه یک طرفه گزارشاتی را اطلاع رسانی کنیم به نظر کافی نیست و لازم است که دستگاه‌ها و روابط عمومی‌ها با رصد و نظارت در جامعه در جهت رفع آن مشکل، گزارشات را به دستگاه منتقل کنند.

شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه سواد رسانه‌ای امروز به یک ضرورت در جامعه تبدیل شده است، گفت: دنیای امروز، جنگ بین روایت‌ها و جنگ شناخت‌هاست که در آن همه به دنبال تصرف اذهان و فکر مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه تصرف جغرافیایی در گذشته، امروز تبدیل به تصرف و مدیریت فکر شده، اظهار داشت: همان طور که حضرت امیر(ع) فرمودند، اگر امر به معروف نباشد، اشرار بر جامعه حاکم می‌شوند، امروز نیز باید بگوییم که اگر سواد رسانه‌ای وجود نداشته باشد، اهل مکر و خدعه بر جامعه حاکم خواهند شد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در ماجرای امیرالمومنین(ع) و معاویه زمانی که مردم گفتند حضرت سیاست ندارند و کار بلد نیستند، ایشان فرمودند که، تقوا دست من را بسته و در انجام کارها دارای ضوابطی هستم.

وی نتیجه عدم وجود سواد رسانه‌ای را حاکمیت اهل مکر و خدعه بر جامعه دانست و گفت: کسی که اخلاق سیاسی را رعایت نمی‌کند در رسیدن به قدرت هیچ مرزی را رعایت نمی‌کند و می‌تواند با رسانه، اذهان را در دست بگیرد.

شعبانی با بیان اینکه هر چه سواد رسانه کمرنگ‌تر باشد، فریب‌ها بیشتر است ، مطرح کرد: البته به صورت تجربی سواد رسانه‌ای در بین مردم شکل گرفته است، اما نیازمند آموزش آن در سطح جامعه به صورت تخصصی هستیم.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها و رسانه در عرصه مقابله با کرونا، اظهار داشت: اتفاق خوبی که در مقابله با این ویروس منحوس رخ داد این بود که فضای اطلاع‌رسانی‌ها توانست زمینه ساز همراهی مردم باشد و مهم‌‌ترین آن، همین استفاده از ماسک بوده که در بعضی از گزارشات شاهد رعایت بالای 80 درصدی مردم بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با گلایه از اینکه برخی از وقایع مهم در همدان، در سطح ملی مطرح نمی‌شود گفت: در همدان در ۳۰ مهر سال ۵۷ اتفاق بزرگی رخ داده که کمتر در سطح ملی به آن پرداخته شده و یا در روز قدس سال ۶۱ در یک روز نزدیک به ۱۸ نفر در بمباران رژیم بعث در همدان به شهادت رسیدند که نزدیک به ۸۰ نفر از شهدا جزو راهپیمایان و نمازگزاران بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این روز خانواده‌ای ۱۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است، مطرح کرد: در سال‌های گذشته نیز مراسمی همچون یادبود شهید سلیمانی و حتی نماز عید فطر امسال را نیز نتوانستیم آن طور که باید در سطح ملی و کلان همدان را معرفی کنیم.

شعبانی با بیان اینکه تعدادی از استان‌ها در کشور به دلیل یک اتفاق در سطح ملی مطرح شده‌اند، مطرح کرد: ارتقای این مسئله در استان، قطعا به ارتقای فرهنگ جامعه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول