اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سوپرمارکت اینترنتی و مزایای استفاده از آن

طی چند سال گذشته، خرید آنلاین مواد غذایی از طریق پلتفرم‌های مختلف، با محبوبیت روزافزونی مواجه شد. این شیوه خرید، راهی عالی برای تأمین کالاهای سوپرمارکتی و ضروری بدون دردسر رفتن به فروشگاه‌های مواد غذایی محسوب می‌شود

سوپرمارکت اینترنتی و مزایای استفاده از آن

سهولت دسترسی به اینترنت، صرفه‌جویی در هزینه‌ و زمان و همچنین تنوع و گستردگی کالاها، از دلایل عمده استقبال گسترده مصرف کنندگان از خرید اینترنتی است.

اسنپ مارکت از جمله سوپرمارکت‌هایی است که امکان خرید انلاین از هایپراستار را برای مشتریان فراهم کرده است. به این ترتیب، هموطنان ساکن شهرهایی همچون تهران، کرج، لواسان، مشهد، ارومیه، شیراز، قم و اصفهان که تحت پوشش خدمات اسنپ مارکت هستند، مایحتاج روزانه و ضروری خود مانند خرید لبنیات، میوه و سبزیجات، نان، انواع گوشت و همچنین خرید تنقلات را به صورت ینترنتی و از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت اسنپ مارکت انجام داده و درب منزلشان تحویل بگیرند. در اینجا، برای آشنایی بیشتر با مزیت سوپرمارکت‌های اینترنتی به بررسی برخی از شاخص‌ترین ویژگی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کمک به حفظ سلامت جامعه

موضوع مهم دیگری که باعث شد خرید آنلاین بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرید، شیوع جهانی ویروس کرونا و در نتیجه آن، گسترش استفاده از این شیوه خرید بود. اعمال روش‌های پیشگیرانه‌ای نظیر قرنطینه سراسری شهرها برای جلوگیری از گسترش این ویروس، مردم را بیشتر و بیشتر به سمت خرید‌های آنلاین سوق داد. در نتیجه، فروش بسیاری از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی در دوره همه‌گیری کرونا چندین برابر افزایش پیدا کرد.

جلوگیری از خریدهای غیرضروری

 

فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ و زنجیره‌ای، اغلب چیدمان قفسه‌های خود را طوری تنظیم می‌کنند که مشتریان به خرید کالاهای غیرضروری نیز ترغیب شوند. به عنوان مثال، قفسه‌های کوچکی از خوراکی‌ها‌ و محصولات آرایشی بهداشتی در کنار صندوق‌ قرار داده شده است تا توجه مشتریان را جلب کند. هنگامی که در صف انتظار برای پرداخت هستید، ممکن است نگاهتان به این محصولات بیافتد و برای خرید آن‌ها وسوسه شوید.

کاهش هزینه‌های اضافی

برای رفتن به فروشگاه و انجام خریدهای حضوری، جدا از استهلاک خودرو، هر بار باید هزینه بنزین و پارکینگ پرداخت کنید. چنانچه وسیله شخصی نداشته باشید، ناچارید برای حمل راحت‌تر اجناس خریداری شده یک هزینه اضافی برای تاکسی بپردازید. علاوه بر این، اغلب سوپرمارکت‌ها تخفیف‌های متنوعی برای مشتریان و کاربرانشان در نظر می‌گیرند که همین ویژگی، خرید از آن‌ها را به صرفه‌تر می‌کند.

رهایی از شلوغی فروشگاه‌ها

فروشگاه‌ها اغلب شلوغ و پر ازدحام هستند، به طوری که گاهی گشتن و بازدید از تمام قفسه‌ها دشوار می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده که مجبور شوید مدت زیادی در صف پرداخت منتظر بمانید و بخشی از زمان ارزشمندتان را در صف‌های طولانی از دست بدهید.

صرفه‌جویی در زمان

برای رفتن به فروشگاه یا سوپرمارکت باید زمان خاصی را در نظر بگیریم. ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ از  جمله مواردی است که رفت و آمد را زمان‌بر و طولانی می‌کند. علاوه بر این، معمولا هنگام خرید حضوری خیلی به گذشت زمان توجه نمی‌کنید و معمولا وسوسه بازدید از تمام قفسه‌های فروشگاه، وقتتان را تلف خواهد کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول