اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رؤسای جمهوری قرقیزستان و روسیه در سوچی

رؤسای جمهور قرقیزستان و روسیه در ماه می سال جاری در شهر سوچی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

دیدار رؤسای جمهوری قرقیزستان و روسیه در سوچی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان و  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه 24 ماه می در شهر سوچی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

پوتین در مراسم اهدای استوارنامه «گلناره کلارا اسمات» سفیر قرقیزستان در فدراسیون روسیه طی سخنان خود اذعان داشت: روابط مشارکت و همکاری استراتژیک و اتحاد با قرقیزستان در حال تقویت است.

وی افزود: کشورهای ما با صفحاتی از تاریخ مشترک متحد شده‌اند، ما اعتماد و احترام متقابل را نسبت به یکدیگر تجربه می‌کنیم. روسیه و قرقیزستان در زمینه‌های تجاری و اقتصادی ، نظامی - فنی، فرهنگی، بشردوستانه و سایر زمینه‌ها با موفقیت تعامل دارند. ما با هم به توسعه ادغام اوراسیا کمک می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه یادآور شد در دیدار آینده با رئیس جمهور قرقیزستان در 24 می در سوچی گفتگوی اساسی خواهیم داشت.

شایان ذکر است که این دیدار از نگاه تحلیلگران سیاسی دیداری مهم و با اهمیت است؛ زیرا پس از درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان و دیدار رئیس جمهور روسیه با همتای تاجیکی خود در مراسم بزرگداشت پیروزی جنگ جهانی در مسکو، پوتین در تماس تلفنی از جباراف دعوت کرد که سفری به مسکو داشته باشد. بنابراین این سفر می‌تواند نکات سیاسی مهمی را در بر داشته باشد.

خاطر نشان می‌شود که شورای وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه برگزار می‌شود که « روسلان قزاق بایف» وزیر خارجه قرقیزستان در این نشست حضور می‌یابد.

سران وزارتخانه‌های خارجه در مورد موضوعات بین المللی و توسعه منطقه‌ای و و تقویت  و هماهنگی سیاست خارجی در سازمان پیمان تبادل نظر می‌کنند و همچنین برای نشست شورای امنیت سازمان پیمان که قرار است در نیمه دوم سال جاری برگزار شود، تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول