اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اولین روز امتحانات حضوری چگونه گذشت؟!

وزیر آموزش و پرورش در اولین روز امتحانات، به چند حوزه امتحانی رفت تا ببیند، وضعیت چطور است که البته وقتی آقای وزیر رسید که بچه‌ها سر جلسه نشسته بودند و بی‌سر و صدا امتحان می‌دادند!

اولین روز امتحانات حضوری چگونه گذشت؟!

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: روایت امتحانات نهایی دانش‌آموزان در سال‌جاری، روایت پرحاشیه‌ای شده است؛ شاید یک دلیل آن هم انواع و اشکال کرونا و پیک‌های آن باشد که نگرانی‌های متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

همه این موارد موجب شد که وزارت آموزش و پرورش مانند سال گذشته، موضوع امتحانات مجازی را در برنامه خود قرار دهد اما همانند سال گذشته بحث امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم مطرح شد.

وزارت آموزش و پرورش این موضوع را گردن مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش انداخته است؛ مصوبه‌ای که یک ماه و نیم بعد از امتحانات نهایی سال گذشته یعنی 13 مرداد 1399 تصویب شد.

در بندی از این مصوبه آمده است: «در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس روزانه در تمام پایه‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم، به صورت غیرحضوری و با مسؤولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود».

** عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

البته برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با مجوز ستاد کرونا صورت گرفت و این موضوع موجب گلایه تعدادی از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نسبت به ستاد کرونا شده بود ولی در نهایت امتحانات آغاز شد.

27 اردیبهشت یعنی دوشنبه هفته جاری اولین امتحانات آغاز شد اما از ظهر اولین امتحانات، تصاویر متعددی منتشر شد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پشت درهای بسته مدرسه‌ها و حیاط مدارس.

ناگفته نماند دانش‌آموزان علوم تجربی و ریاضی و هنر در یک گروه و روزهای تقریبا برابر و دانش‌آموزان علوم انسانی و علوم معارف اسلامی هم در یک گروه و در روزهای تقریبا برابر امتحان می‌دهند یعنی دوشنبه و سه‌شنبه اولین روز امتحانات هر گروه از دانش‌آموزان بود.

یکی از دانش‌آموزان پایه نهم به خبرنگار فارس گفت: قبل از امتحان همه در حیاط مدرسه با هم بودیم. حتی بچه‌ها با هم دست می‌دادند و از دیدار هم خوشحال بودند؛ انگار نه انگار که کروناست. اصلا کسی به آنها تذکر نمی‌داد.

یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه نهم در این خصوص اظهار کرد: قبل و بعد از امتحان، همه بچه‌ها با هم بودند؛ اما اگر ماسک‌شان را بر می‌داشتند، تذکر می‌گرفتند. به نظر می‌آید برای مدرسه فقط ماسک زدن مهم بود. 

وی ادامه داد: هنگام بازی بچه‌ها، کش ماسک یکی از بچه‌ها پاره شد که مدیر مدرسه به او ماسک جدید داد اما به خاطر بازی کردن‌شان، دعوایشان نکرد. نه اینکه دلم بخواهد دعوایشان کند، اما خب باید در این شرایط کرونا، تذکر می‌داد.

** وزیر: به دغدغه والدین احترام می‌گذارم

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در اولین روز امتحانات، به چند حوزه امتحانی رفت تا ببیند، وضعیت چطور است که البته وقتی آقای وزیر رسید که بچه‌ها سر جلسه نشسته بودند و بی‌سر و صدا امتحان می‌دادند.

حاجی‌میرزایی در حاشیه این بازدید از افزایش حوزه‌های امتحان نهایی از 4 هزار حوزه به 7 هزار حوزه امتحان نهایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: با هدف افزایش فاصله بین دانش آموزان در جلسه امتحان، 3 هزار حوزه امتحانی جدید ایجاد کردیم و فرهنگیان حداکثر تلاش خود را در مراقبت از دانش آموزان در حوزه های امتحانی به کار می‌گیرند، بنابراین دانش آموزانی که دارای شرایط ویژه هستند، در فضای دیگری استقرار می‌یابند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور برخی والدین پیرامون حوزه امتحان نهایی مورد بازدید، تصریح کرد: به دغدغه خانواده‌ها در خصوص فرزندانشان احترام می‌گذارم، سلامتی دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و همانند خانواده‌ها، ما نیز نگرانیم؛ بنابراین تمام سعی و تلاش خود را برای رفع دغدغه والدین به کار می‌گیریم.

وی افزود: به منظور مراعات حال دانش آموزان، بخشی از محتوای کتاب‌های درسی را حذف کردیم و هم به طراحان سؤال تأکید کردیم شرایط ویژه دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند؛ وابستگی موضوعات مختلف از جمله برگزاری کنکور، اعلام نتایج و آغاز سال تحصیلی دانشگاه و ... موجب شد تا امتحانات نهایی را در موعد مقرر و طبق روال سال‌های گذشته برگزار کنیم.

**نظارت‌های سخت‌گیرانه یا غیر سخت‌گیرانه؟!

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که نظارت‌های سخت‌گیرانه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود اما آنچه برخی دانش‌آموزان می‌گویند، چیز دیگری است. دانش‌آموزان و برخی خانواده‌ها نیز از تجمع دانش‌آموزان در جلوی درِ مدرسه و حیاط مدرسه، با تلفن همراهشان فیلم و عکس گرفتند.

حاجی‌میرزایی بر نظارت‌های سختگیرانه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، تأکید و اظهار کرد: دانش‌آموزان در حین ورود و یا خروج از مدرسه، از اجتماع در کنار دوستان خود جداً خودداری کنند، خانواده‌ها نیز از اجتماع در کنار هم بپرهیزند ما نیز حداکثر مراقبت از دانش آموزان را در دستور کار داریم.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری نیز در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات حضوری مدارس» خواستار پیگیری بودند.

حالا باید دید پاسخ وزارت آموزش و پرورش به این اتفاقات چه خواهد بود و چه پاسخی برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد؟! هرچند تعدادی از مدارس و حوزه‌های امتحانی هم پروتکل‌ها را رعایت کردند اما حتی اگر در یک مدرسه هم این پروتکل‌ها رعایت نشده باشد، زیاد است!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول