اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشف ۵۵۰کیلوگرم قارچ ترافل در مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: ۵۵۰کیلوگرم قارچ ترافل که در حین حمل از شرق استان به مقصد تهران بود شناسایی و توقیف شد.

کشف ۵۵۰کیلوگرم قارچ ترافل در مازندران

مجید ذکریایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد:  حدود ۵۵۰کیلوگرم قارچ ترافل که با یک دستگاه خودرو در حین حمل از شرق استان به مقصد تهران بود با همکاری ماموران نیروی انتظامی شهرستان گلوگاه و یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و توقیف  و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: برخی از افراد سودجو در جنگل‌های بلوط در عمق ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متری خاک این قارچ‌ها را برداشت و با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: باتوجه به سبز شدن درختان این افراد با کندن قارچ‌ها از پای درختان بلوط  منجر به تخریب خاک، آسیب رساندن و حتی خشک شدن درختان بلوط  می‌شوند.

این مسؤول اضافه کرد: این افراد به صورت خانوادگی و تیم های ۱۰ نفره تا بیشتر در کنار ریشه درختان اقدام به برداشت قارچ‌های ترافل می‌کنند لازم است شهروندان هوشیار باشند و درصورت مواجه شدن با چنین افرادی، موارد را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

 

ذکریایی یادآور شد: درختان بلوط در ۷۰ درصد از جنگل‌های هیرکانی شمال پراکنش دارند که لازم است شهروندان هوشیار باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول