اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح نمایشگاه اینوتکس با حضور معاون رئیس جمهور

نمایشگاه اینوتکس با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه اینوتکس با حضور معاون رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، دقایقی پیش مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی، مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم اظهار کرد: در مبارزه با کرونا تلاش‌ها را افزایش داده و امیدواریم طی یکی دو سال آینده دنیا از این بیماری خلاص شود‌.

وی گفت: کرونا باعث شد تا تکنولوژی‌های این حوزه توسعه داده شود و حوزه بیوتکنولوژی در ایران هم توسعه یافته و امروز ایران یکی از بهتریهای آسیا و اول در منطقه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: اثرات آن را از ابتدای شیوع این بیماری شاهدیم و تمام داروها، مواد اولیه، و غیره همگی در داخل کشور تولید و ساخته می‌شود.

ستاری ادامه داد: ان‌شاءالله در حوزه دارویی در چند شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف پلتفورم، واکسن و غیره پیشرفت های چشمگیری را بروز خواهند داد.

وی اضافه کرد: اولین روزهای حضورم نگاه تمسخرآمیزی به حوزه فناوری وجود داشت، اما امروز پایه توسعه کشور فناوری بوده به طوری که در آمریکا اتفاق افتاده و توسعه پارک فناوری پردیس نشان از این است‌.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: شاید مقامات محلی ندانند که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این پارک اتفاق افتاده است اما این سرمایه گذاری روی افراد است نه فولاد و بتن که این جای بسی افتخار است.

ستاری افزود: این سرمایه ها بر روی جوانان و مغز آنها است که اتفاقی بینظیر در منطقه بوده است.

وی تاکید کرد: اما نباید برای شرکت‌ها و سرمایه گذاران مشکل جواز ساخت و ساز به وجود بیاورند و این ایرادی بزرگ، اشتباه و بی معنی است‌.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: توسعه آینده شهر پردیس دانش بنیان و دانش محور است به طوری که در کل این پارک حتی یک دودکش نیز وجود ندارد این در صورتی است که در گذشته توسعه اقتصاد با الودگی، دودکش، دود و زندگی بدتر با آلودگی هوا به وجود می‌آمد.

ستاری عنوان کرد: توسعه حوزه دانش بنیان در این برهه زمانی بسیار جدی است و امیدواریم مسؤولان شهرستان پردیس مانند گذشته در توسعه این پارک که جهشی برای آینده پردیس خواهد بود کمک کنند.

وی اضافه کرد: توسعه پارک به زودی از ۵۰۰ هکتار هم عبور خواهد کرد و افزایش تعداد شرکت های استارتاپی و شرکت های بزرگ سرمایه گذار اتفاق خوبی برای پردیس است‌.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز کرد: امسال نمایشگاه خوبی برگزار شده و امیدواریم با خروج کرونا به زندگی عادی برسیم و این نمایشگاه به صورت عادی و با حضور افراد برگزار شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: با برپایی اینوتکس و نمایشگاه‌های جانبی آن اتفاقات خوبی برای اقتصاد ما رخ می‌دهد زیرا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در قبال فروش شرکت‌ها عایدی خواهیم داشت و به زودی تبدیل به پایه اقتصاد می‌شویم. 

وی خاطرنشان کرد: شرایط توسعه را با ضوابط و رفع مشکلات حل کنیم تا نمایشگاه خوبی برگزار و سرمایه گذار جذب شود تا نتیجه قابل قبولی را شاهد باشیم.

صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این مراسم اظهار کرد: ۲۰ سال آغاز ایده پارک فناوری و ۱۵ سال از شروه به کار این پارک می‌گذرد و این پارک از ۹۰ هکتار با تلاش ها و مساعدت های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده این زمین‌ها به مجموعه های دانش بنیان تبدیل خواهند شد گفت: برنامه های متعددی برای جشن بیست سالگی این پارک تدارک دیده شده و خدمات بسیاری ارائه خواهد شد.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: اینوتکس در تمام سال توسط دبیرخانه داخلی فعالیت میکند و طی دو ماه اخیر برنامه ها از روی کاغذ با همکاری فرماندار، امام جمعه، شهردار و دستگاه‌های اجرایی به مرحله اجرایی در آمد.

ستاری ادامه داد: امروز میزبان سفرا و نماینده گان ۲۰ کشور جهان هستیم و مجموعه های استارتاپی و مخترعین این نمایشگاه را پررونق کرده‌اند و میزبان دانش آموزان، استاد دانشگاه و مجموعه صنعتی هستیم.

در ادامه مجریان برنامه ضمن معرفی فن بازار شهر هوشمند، از مسوولان سازمان فناوری ارتباطات شهرداری تهران و فن بازار برای امضای تفاهم نامه دعوت به عمل آوردند و مشخص شد توسط فن بازار در کمتر از یکسال ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد به امضا رسیده است و شهرداری تهران برنامه تهران هوشمند را نگاشته و به مرحله عمل رسانره است‌.
دومین تفاهم نامه به امضای پست بانک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید و در ادامه تفاهم نامه همکاری بین شرکت توسعه فناوری و اینوتکن به امضا رسید.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول