اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ستاد حوزوی «ملت امام حسین(ع)» آغاز به‌کار کرد

ستاد حوزوی انتخاباتی ملت امام حسین(ع) طی مراسمی با حضور جمعی از روحانیون در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد تا با مشارکت طلاب جهادی سراسر کشور بتواند افزایش مشارکت ‌مردم در انتخابات را رقم بزند.

ستاد حوزوی «ملت امام حسین(ع)» آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه ستاد حوزوی انتخاباتی ملت امام حسین(ع) در مدرسه علمیه هدایت قم برگزار شد.

معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدای این مراسم طی سخنانی با اشاره به آیه ۵۸ سوره نساء، بر لزوم قدردانی از دستاوردهای انقلاب تاکید و اظهار کرد: امروز بیش از دهه‌های گذشته نیاز به همدلی، دشمن‌شناسی و رقم زدن کارهای تشکلی برای افزایش مشارکت‌های مردمی هستیم و در این راستا تشکل‌ها عهدی با ولایت بسته تا در عرصه افزایش مشارکت‌ها همدل باشند.

وی اضافه کرد: امروز کنارهم آمده تا امانت بزرگ انقلاب را به دست افرادی برسانیم که صلاحیت مدیریت را بیشتر از دیگران دارند.

ظهیری با تاکید بر اینکه ملت امام حسین(ع) آموخته‌اند که باید جدای از رنگ‌پذیری، رنگ انقلاب را حفظ کنند، عنوان کرد: اینکه انقلابی باشیم، بمانیم و برای تقویت انقلاب باشیم موجب می‌شود مورد عنایت الهی قرار گیریم.

وی از ریزش با افراد با سابقه در انقلاب یاد کرد و افزود: برخی هم هستند که ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیدند اما امروز در جبهه انقلاب در حال نقش‌آفرینی هستند.

ظهیری با بیان اینکه امروز بیشتر از هر زمانی برای جان‌فشانی در مسیر انقلاب آماده هستیم، اضافه کرد: حوزه‌ها همیشه پاسداشت ارزش‌ها را در اولویت قرار داده‌اند به همین علت انتخاب اصلح برای حوزه‌ها موضوعیت دارد و ما نباید میدان را به نااهلان بسپاریم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ما برای آینده انقلاب ترس و هراس نداریم چراکه مدافعان سنگرهای انقلاب می‌دانند که چشمانی متخصص وجود دارد که مانع انحراف و کج‌روی می‌شود هر چند دعوت به فهم ارزش‌های انقلابی و پاسخ چرایی دفاع از انقلاب یک وظیفه است.

وی تصریح کرد: نسبت به فضای مجازی ما کوتاهی کرده و اکنون این کوتاهی‌ها گریبان‌گیر ما شده است اما نباید از تلاش دست برداریم و به دنبال رفع خلاها باشیم.

ظهیری با بیان اینکه انعکاس یک صدا از حوزه‌های علمیه یک وظیفه برای همه است، عنوان کرد: حضور در صحنه انتخابات و رأی همگانی و خانوادگی موضوع اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نقش آفرینی گروه های جهادی در عرصه های مختلف

ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم با بیان اینکه گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده‌اند، تصریح کرد: این گروه‌های جهادی از مسؤولان هم جلو می‌زنند و ما باید همیشه حامی این گروه‌ها باشیم‌.

وی با تاکید بر اینکه خداوند همیشه حامی اصلی فعالیت‌های جهادی است، اظهار کرد: اگر با روحیه جهادی در عرصه‌های مختلف حرکت کنیم، مشکلات به‌راحتی رفع می‌شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه انتخابات آزاد را یکی از افتخارات ایران اسلامی برشمرد و گفت: ما باید عظمت و اقتدار انقلاب را یادآور شویم تا دشمن نتواند به هدف اصلی خود که ناامید کردن مردم است برسد.

وی ادامه داد: اینکه رهبری با یک اشاره انتقام سخت را محقق می‌کنند نشان از میزان اقتدار نظام اسلامی در سطح منطقه و جهان است.

ملکی با تاکید بر اینکه انتخابات آزاد هزینه هم دارد، مطرح کرد: ما باید به میدان بیایم تا بتوانیم دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم و در غیر این صورت مشکلات کشور و در نهایت زحمت رهبری برای روی ریل نگه‌داشتن نظام، بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه مدیون امام و شهدا هستند، مطرح کرد: روحانیت در جهان، منطقه، ایران و حتی قم هم اسم و رسمی نداشت اما امروز به اسم و رسم رسیده و می‌تواند خدمات خود را در سطح جهانی گسترش دهد.

ملکی از قرآن و اهل‌بیت(ع) به‌عنوان دو سرمایه ارزشمند حوزه‌های علمیه یاد کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی‌ها، فخری‌زاده‌ها و حججی‌ها نتیجه انقلاب برخواسته از تفکر امام خمینی(ره) هستند و امروز زمان نقش‌آفرینی نسل جدید انقلاب اسلامی است و عرصه انتخابات نیز فرصت مناسبی برای ایفای به نقش است.

وی هزینه‌های حق‌گویی را بسیار سنگین دانست و اظهار کرد: همانطور که رهبری تاکید دارند، انقلاب با تلاش روزانه و اشک شبانه به اینجا آورده است و در حقیقت پاکسازی روح درد و دغدغه همیشه برای رسیدن به تعالی است.

ملکی از ویژگی‌های حافظان حدود الهی یاد کرد و گفت: ما باید کسی را معرفی کنیم که دلباخته و عاشق خداوند متعال و اهل‌ عبادت، رکوع، امر به معروف و نهی از منکر و علاقه‌مند به حفظ حدود الهی باشد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: کسی که از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده می‌کند نمی‌تواند حافظ حدود الهی باشد، در انتخابات هرگاه افرادی همانند شهید رجایی آمدند مورد هجمه دشمن قرار گرفتند اما افراد دلباخته غرب که آمدند مورد تایید دشمن هم قرار گرفتند.

وی از تلاش طلاب جهادی در امدادرسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها یاد کرد و افزود: تا میزانی که قوانین اجازه دهد از فعالیت‌های جهادی حمایت خواهیم کرد.

ملکی با تاکید بر اینکه رسیدن به پیروزی نیازمند دعا و عبادت است، تصریح کرد: ما باید با ایمان به تحقق وعده‌های ایمان و بدون ترس به میدان وارد شویم و اجازه ندهیم دشمن ملت را ناامید کند.

خاطرنشان می‌شود، این ستاد قرار است بدون جهت‌گیری‌های سیاسی و حمایت از چهره خاص، در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را دنبال کند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول