اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارسال کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به قرقیزستان

قزاقستان 4.5 تن آرد را به عنوان کمک‌های بشردوستانه به قرقیزستان اهدا کرد.

ارسال کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، بخش اول کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به میزان 4.5 تن آرد از مجموع 10 تن به بیشکک رسید.

مراسم تحویل اولین بخش از کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به میزان 4 تن و 500 کیلوگرم آرد گندم با مشارکت و حضور «راپلیا ژوشیبایف» سفیر قزاقستان در بیشکک و «عظمت موکاشف» معاون وزیر کشاورزی، جنگل و منابع آب قرقیزستان برگزار شد.

موکاشف در سخنان خود گفت: اولین قسمت از محموله‌های بشردوستانه با رعایت تمام استانداردهای بهداشتی و اپیدمیولوژیک در 75 واگن از طریق راه آهن تحویل داده شد.

موکاشف متذکر شد که قرقیزستان از کمک‌های ارائه شده قزاقستان بسیار قدردانی می‌کند و از مردم برادر همسایه برای حمایت‌های ارائه شده، ابراز تشکر کرد.

سفیر قزاقستان نیز به نوبه خود گفت: باید تاکید شود که قزاقستان کمک‌های بشردوستانه‌ای را به مردم برادر قرقیزستان ارائه داده و ادامه می‌دهد.

وی افزود: به ویژه، در ماه می سال 2020 ، کمک‌های بشردوستانه به مبلغ بیش از 3 میلیون دلار به صورت آرد به میزان 5 هزار تن به قرقیزستان ارسال شد.

ژوشیبایف ادامه داد: همچنین در نوامبر 2020 ، قرقیزستان کمک بشردوستانه دیگری به مبلغ 400 دستگاه تهویه و 2 میلیون ماسک پزشکی با مبلغی در حدود یک میلیون دلار دریافت کرد.

وی تاکید کرد که «قاسم ژامرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، بر اساس  اصول دوستی سنتی، اتحاد و مشارکت استراتژیک با قرقیزستان، تصمیم به کمک بشردوستانه به مردم برادر قرقیزی گرفته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول