اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مصوبات غیرکارشناسی دولت‌ها برای شهر بدون سکنه خراسان‌جنوبی

روستای محمدیه ۱۳ سال پیش با احتساب جمعیت پادگان و فضاهای نظامی اطراف به شهر تبدیل شد و از آن به بعد علی‌رغم نبود زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و تلفن و از همه مهم‌تر جمعیت در زمره یکی از شهرهای خراسان جنوبی قرار گرفت.

مصوبات غیرکارشناسی دولت‌ها برای شهر بدون سکنه خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روستای محمدیه از توابع شهرستان خوسف در مهرماه ۸۶ و در دولت نهم با تصویب هیات دولت به شهر تبدیل شد و عنوان محمدشهر را به خود گرفت. این روستا ۱۳ سال پیش با احتساب جمعیت پادگان و فضاهای نظامی اطراف به شهر تبدیل شد و از آن به بعد علی‌رغم نبود زیرساخت‌هایی مانند آب، برق،گاز و تلفن و از همه مهم‌تر جمعیت در زمره یکی از شهرهای خراسان جنوبی قرار گرفت.

مصوبه‌ای که در سال‌های بعد اعتبار مصوب دریافت کرد و بخشی از جاده‌های این شهر هم ساخته شد که بعدا مشخص شد بدلیل عدم کار کارشناسی این خیابان‌کشی در زمین‌های سند دار مردم بوده و قابلیت واگذاری به شهرداری را ندارد، بنابراین بخشی از جدول‌گذاری‌ها طی اعتراضات مردمی و بر اساس حکم قوه قضائیه تخریب و شهرداری محمدشهر هم تا تعیین تکلیف در مرکز کشور تعطیل شد.

از آنجا که انحال هر شهری با رای هیات وزیران انجام می‌شود، در طول سنوات گذشته به گفته مسئولان استان پیگیری‌ها و مکاتبات مختلفی در این خصوص صورت گرفته ولی بعد از گذشت ۱۳ سال هنوز این رای به قطعیت نرسیده است.

انحلال مصوبه شهر شدن محمدیه در وزارت کشور

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از انحال مصوبه شهر شدن روستای محمدیه در وزارت کشور خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های نظارتی در جریان این انحال هستند.

انحلال محمد شهر در انتظار اعلام نظر هیات دولت

اشرفیان با بیان اینکه انحال محمدشهر باید در هیات دولت هم به تصویب برسد، افزود: اعتباراتی که در طول سنوات گذشته برای این شهر تخصیص پیدا کرده در حساب باقی است تا موضوع تعیین تکلیف نهایی شود.

احداث شهرک در محمدیه یک پیشنهاد در حال پیگیری

وی به پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی برای تبدیل محمدیه به شهرک اشاره کرد و ادامه داد: این پیشنهاد در حال پیگیری است چرا که برای احداث شهرک به جمعیت زیادی نیاز نیست.

وی بیان کرد: در مورد احداث محمدشهر، جمعیت پادگان و فضاهای آموزشی و نظامی و جمعیت ساکن در آن‌ها دیده شده بود که این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: برای جلوگیری از فرصت سوزی بوجود آمده امید می‌رود این منطقه به شهرک تبدیل شود.

پیش بینی سرریز جمعیت بیرجند در محمدشهر

فرماندار خوسف نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ با اشاره به تاریخچه این مصوبه در سال ۸۶، افزود: محمد شهر در ابتدا برای انتقال سر ریز جمعیت مرکز استان تعریف شده بود تا از حاشیه نشینی بیرجند جلوگیری کند.

محمدعلی آخوندی با بیان اینکه جمعیت شهر جدید هم بر اساس ظرفیت پادگان و هم‌چنین زندان تعریف شده است، افزود: بخشی از خیابان‌ کشی‌ها در این محدوده انجام و نقشه‌های مورد نیاز هم آماده‌سازی شده است.

وی به تشکیل شهرداری و انحال آن بدلیل نبود جمعیت در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: بدلیل نبود جمعیت مردمی این شهر هیچ گاه جنبه رسمی پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه خدمات این محدوده را شهرداری خوسف انجام می‌دهد، بیان کرد: ما معتقدیم اعتبارات محمدشهر باید به شهر خوسف و ماژان تزریق شود.

بنابر اعلام نظر مسئولان به نظر می رسد این مصوبه بدلیل عدم کار کارشناسی شده در استان هیچ گاه عملیاتی نشود و باید آن را منتفی دانست.

انتهای پیام/۶۷۵۴۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول