اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بخشی‌نگری واحدهای خدمات‌رسان، عامل ورشکستگی کارخانه‌ها است/جلوگیری از تعطیلی بیش از ۶۰ واحد تولیدی

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران با بیان اینکه ۶۲ واحد تولیدی احیا شده‌اند گفت: بخشی‌نگری واحدهای خدمات رسان موجب تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود.

بخشی‌نگری واحدهای خدمات‌رسان، عامل ورشکستگی کارخانه‌ها است/جلوگیری از تعطیلی بیش از ۶۰ واحد تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بابک ترکی رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی احیا شده در شهرک صنعتی ساوه اظهار کرد: در راستای احیا واحدهای تولیدی از تعطیلی ۶۲ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد که بیش از ۶ هزار کارگر به طور مستقیم و حدود ۱۳ هزار کارگر به طور غیرمستقیم از شرکت های تحت نظارت مشغول به کار هستند.

وی در ارتباط با عمده مشکلات واحدهای تولیدی و بخشی‌نگری واحدهای خدمات‌رسان گفت: هر بخش و واحد خدمات رسان شامل بانک، دارایی و بیمه باید در مسیر تولید قرار گیرند و بخشی‌نگر نباشند تا شرکت‌ها دچار ورشکستگی نشوند.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران افزود: هنر قوه قضایی در استفاده از ابزار قانونی و مشارکت این واحدها در رفع موانع است تا با توان صددرصدی کارخانه‌های تولیدی فعالیت داشته باشند.

فعالیت سودده ۴ شرکت هلدینگ تولیدی

ترکی با اشاره به فعالیت مجدد هلدینگ گازلوله افزود: این شرکت نمونه موفق استفاده از ظرفیت قانون اداره تصفیه است و با اعلام به موقع ورشکستگی و به درستی اداره کردن موقعیت موجب شد که به هنگام از ورشکستگی خارج شود.

وی ادامه داد: زمانی که شرکت اعلام ورشکستگی کرد، با ۳۰۰ درصد زیان انباشته مواجه بود که با اعلام زمان تنفس، خود را بازیابی کرد و ۴ شرکت هلدینگ به سوددهی رسیده‌اند.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران گفت: کارخانه آلومینیوم به دلیل واردات فویل و بدهی‌های بانکی تحت نظر اداره تصفیه قرار گرفت و اکنون با حمایت‌های قانونی شرکت رونق گرفته و جزو واحدهای نمونه و سودده کشوری است.

ترکی بابیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر کارگر در این واحد مشغول به کار هستند گفت: خط تولید جدید با ظرفیت صددرصدی پیش از عید راه اندازی شد و تولیدات این واحد از ۱۳ هزار تن به ۲۴ هزار تن در سال افزایش یافته و هیچ مطالبات معوقه ای نیز ندارد.

از ورشکستگی تا صادرات

وی در بازدید از یک کارخانه تولید ماکارونی و راه اندازی پس از ۸ سال تعطیلی بیان کرد: تسهیلات بانکی ۳ ساله توسط این واحد در سال ۹۰ گرفته می شود و به دلیل مشکلات موجود بازپرداخت بانکی انجام نشده و هنوز به تولید ۵۰ درصدی نرسیده بود که بانک بدون مهلت دادن، واحد تولیدی را به مزایده قرار داد که با ورود اداره تصفیه مزایده باطل شد.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه با رفع موانع تولیدی و صحبت با اداره های مختلف این واحد به چرخه تولید بازگشت افزود: حدود ۲۰ روز است که تولید فعالیت داشته و با دریافت سفارش محصول خود را به کشور عراق صادر کرده و برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین این واحد ظرفیت اضافه کردن ۱۰۰ کارگر را در آینده نزدیک خواهد داشت و خط تولید جدید نیز تا ۲ هفته دیگر به راه می افتد.

ترکی با اشاره به اینکه ورشکستگی به معنای تعطیلی واحد تولیدی نیست بلکه جابجایی مالکیت است، تصریح کرد: همه نیروهای دستگاه قضایی به ویژه اداره تصفیه امور ورشکستگی برای تحقق شعار سال آمادگی کامل دارند تا با حمایت قانونی و مهلت گرفتن از بانک ها مشکلات واحدهای تولیدی رفع شود.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول