اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست دانشجویان بسیجی از شورای نگهبان برای رد صلاحیت مسببین وضع موجود

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بیانیه ای اعلام کرد: ما بسیجیان دانشگاه فنی و حرفه ای، تلاش‌های مذبوحانه از هر قشر و جناحی برای تضعیف جایگاه و سنگر مهم شورای نگهبان را محکوم کرده و ضمن اعلام پشتیبانی همه جانبه از این شورا در روند بررسی صلاحیت‌ها، خواستار رد صلاحیت مسببین وضع موجود در انتخابات پیش رو هستیم.

درخواست دانشجویان بسیجی از شورای نگهبان برای  رد صلاحیت مسببین وضع موجود

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی خبرگزاری فارس ، بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور در بیانیه ای اعلام کرد: ما بسیجیان دانشگاه فنی و حرفه ای، تلاش‌های مذبوحانه از هر قشر و جناحی برای تضعیف جایگاه و سنگر مهم شورای نگهبان را محکوم کرده و ضمن اعلام پشتیبانی همه جانبه از این شورا در روند بررسی صلاحیت‌ها، خواستار رد صلاحیت مسببین وضع موجود در انتخابات پیش رو هستیم. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:  

بسم رب القاسم الجبارین

شورای نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، مورد تأیید اینجانب می‌باشند. و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است. 
امام خامنه ای (مدظله العالی)

 سالیان متمادیست که مردم انقلابی ایران، در صحنه های مختلفی در تاریخ انقلاب اسلامی، نقش آفرینی کرده اند. انتخابات نیز یکی از عرصه ها و سنگرهای مهم نقش آفرینی ملت شریف ایران بوده است و از اوایل انقلاب مردم با حضور خود، اعتقاد خود را به راه نورانی و پرنور امامین انقلاب امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اثبات کرده اند. 

 در این بین شورای نگهبان، به عنوان یکی از نهادهای مصرح در قانون اساسی، همه ساله در انتخابات های مختلف وظیفه خطیر حفاظت و پاسداری از آرای مردم را بر عهده دارد.

اهمیت این نهاد بقدریست که امام راحل در رابطه با آن این چنین بیان می دارند:" شوراى نگهبان، عماد ملت و دین و مایه‏ى اطمینان و سکینه‏ى قلب مؤمنین است و درحقیقت نبض نظام اسلامى به شمار مى‏رود. وقتى شوراى نگهبان مثل همه‏ى دوره‏هاى گذشته‏ى آن ، قوى و قاطع و دقیق باشد، موجب آرامش کسانى مى‏شود که دلشان براى اسلام مى‏تپد و آرزویشان تحقق اهداف اسلامى و شریعت حقه‏ى نبویه است. و اگر خداى نکرده روزى شوراى نگهبان تضعیف بشود - چه تضعیف حیثیتى، و چه تضعیف هویتى و درونى - مطمئناً ضربه‏ى جبران‏ناپذیرى به انقلاب خواهد خورد. این نقطه که نمایشگر صحت و اتقان تصمیم‏گیرى در نظام اسلامى است، تأثیر فوق‏العاده و تعیین‏کننده‏ ا ى در حرکت نظام دارد و جز با اخلاص و استمداد از پروردگار و طلب هدایت از او، هیچ کار نمى‏شود کرد."

 اکنون و در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ملت ایران در یک پیچ تاریخی و امتحان سرنوشت ساز قرار دارد. تحریم های ناجوانمردانه از سویی و سوء مدیریت و رها شدگی امورات جاری کشور ملت را در فشار معیشتی شدیدی قرار داده است.

نکته شگفت آور آن است که مسببین این وضع که با اعتماد بی حد و حصر به غرب و رها کردن امور کشور، متهم ردیف اول وضع موجود هستند ، امروز در مقام طلبکاری در آمده و در سخنان و موضع گیرهایشان، گویی عالم و آدم مقصرند غیر از خودشان. حال آنکه امروز اگر قرار است کسانی پاسخگو باشند، آنهایی هستند که هشت سال معیشت ملت شریف را اسیر دست دشمنان قسم خورده این مرز و بوم کردند. آنهایی که هشت سال عزت ملت شریف را در صفوف مختلف اعم مرغ و روغن و ... پایمال کردند. آنهایی که هشت سال با ادعای آزادی، منتقدین دلسوز را به عناوین مختلف اعم از دلواپس و کاسب تحریم و بی شناسنامه و ... متهم کردند. آری امروز نوبت پاسخ گویی مسببان وضع امروز کشور است. اما بانیان این وضع، در پس نقاب اصلاح امور اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده اند. 

 از سوی دیگر، آقایانی که هشت سال با همین شیوه انتخابات مبتنی بر قانون اساسی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زده اند، امروز همین سیستم را زیر سوال برده و به شورای نگهبان هجمه میبرند. متاسفانه آقایان بقدری گستاخانه سخن میگویند که سلامت انتخابات را به شخص خود گره میزنند. فاین تذهبون!!!! انگار یادتان رفته که یکی از مسببین وضعیت امروز مملکت، شمایید که با دو قطبی سازی و فرقه سازی در دوسال آخر ریاست جمهوری خود، باعث روی کار آمدن دولت فشل و ناکارآمد یازدهم شدید. 

 واضح است در پس این بازی منافقانه هدف نه تنها بهبود زندگی مردم نیست بلکه ایجاد هزینه برای شورای نگهبان در صورت رد صلاحیت کاندایداهای ثبت نام کننده این جریان و تلاش برای در مقابل هم قرار دادن نظام و مردم است. 

 ما بسیجیان دانشگاه فنی و حرفه ای، تلاش های مذبوحانه این عده از هر قشر و جناحی برای تضعیف جایگاه و سنگر مهم شورای نگهبان را محکوم نموده و ضمن اعلام پشتیبانی همه جانبه از این شورا در روند بررسی صلاحیت‌ها، خواستار رد صلاحیت مسببین وضع موجود در انتخابات پیش رو هستیم. افراد و جریاناتی که این بازی شوم و منافقانه را علیه شورای نگهبان آغاز کرده اند، بدانند ملت شریف ایران در انتخابات خرداد ماه پاسخ آنان را خواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول