اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تمام ظرفیت‌ها برای دعوت مردم به انتخابات و انتخاب فرد اصلح به کار گرفته شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به هفته روابط عمومی و ارتباطات گفت: از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های مختلف در جهت دعوت مردم به برگزاری یک انتخابات پرشور و حماسی در وهله اول و سپس انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا استفاده کنید.

تمام ظرفیت‌ها برای دعوت مردم به انتخابات و انتخاب فرد اصلح به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در دیدار با مدیران و مسئولان روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی و با اشاره به اهمیت وظیفه حساس، ارزشمند و گره‌گشای مجموعه‌های روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادها، اظهار داشت: روابط عمومی امروزه متأسفانه به دلیل وجود یک نگاه سنتی، حلقه مفقوده و رسالت فراموش شده در مجاری اداری و سازمانی محسوب می‌شود و این در حالی است که روابط عمومی نه به عنوان یک نهاد تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک نهاد مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای دارد و بدون ایجاد یک روابط عمومی پویا، هیچ فعالیتی انعکاس نمی‌یابد.

وی افزود: حضور مؤثر علمی و پررنگ در رسانه‌ها و فضای مجازی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها و استفاده از خلاقیت‌ها و تکنولوژی‌های نوین در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب، منجر به هم‌افزایی و بیان خدمات ارزشمند قضایی به مخاطبان می‌شود و اقناع افکار عمومی را در پی دارد که می‌تواند در کسب اعتماد مردمی و افزایش اعتماد به قوه قضاییه نیز مؤثر باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: ارتباطات به شکل گسترده‌ای در حال پیشرفت است و سازمان‌ها مجبورند برای حفظ بقای خود از همه نوآوری‌های لازم در این عرصه بهره ببرند.

موسوی ادامه داد: اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به سازمان و مخاطبان عام و خاص و ایجاد همنوایی در ابعاد درون و بیرون سازمان است که با ساختن تصویر ذهنی مناسب از سازمان و برخورداری از ابزارهای دقیق ارتباطی، مخاطبان را به استقبال از فعالیت‌ها و برنامه‌ها ترغیب و به توسعه روابط عمومی کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: روابط عمومی برای رسیدن به قله‌های موفقیت چاره‌ای جز بهره‌گیری از نظرات، ایده‌های نو و جدید و مشاوره با نخبگان، اساتید، اصحاب رسانه و مردم جامعه ندارد و توجه به انتظارات و توقعات مردمی باید به صورت مستمر رصد شود و در این زمینه برنامه‌ریزی کامل صورت گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی تولید خبر در دادگستری استان مرکزی در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال ۱۳۹۸، بیان داشت: علی رغم ثبت این افزایش چشمگیر ولی هنوز جا برای انجام کار جهادی و انقلابی در حوزه روابط عمومی در دادگستری و سازمان‌های تابعه استان مرکزی هست و با داشتن یک حساسیت بالا و روحیه پیگیرانه، نباید گذاشت که زحمات، آبرو، حیثیت، قداست و بزرگی سازمانی در داخل اتاق‌هایمان بایگانی شود و با انجام اطلاع‌رسانی مناسب کارها دیده شود و موجبات خوشحالی، امیدواری و رضایتمندی مردم فراهم گردد.

موسوی گفت: همان‌طور که از اسم کار شما پیداست، ارتباط مؤثر با محیط درون و برون‌سازمانی و بین‌المللی یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی‌هاست و این مستلزم داشتن گوش شنوا، چشم بینا و وجود روابط گسترده با دنیای بیرون است و اگر دنبال پیشرفت و ارتقای سازمانی هستیم بدون توسعه فعالیت‌های روابط عمومی این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: تلاش برای ارتقاء آگاهی مردم در خصوص فرهنگ سلامت در دستگاه قضایی از دیگر وظایف مهم روابط عمومی است که باید مد نظر فعالین این حوزه قرار گیرد چراکه وقتی مردم به سلامت نظام دادرسی و قضایی و انجام صحیح امور در سازمان‌های تابعه اطمینان داشته باشند دیگر به کارشکنی‌های رسانه‌ای دشمنان نظام و انقلاب توجهی نخواهند داشت.

رئیس شورای قضایی استان مرکزی تصریح کرد: افزایش آگاهی مردم از وظایف خرد و کلان اداری، ایجاد بستر مناسب ارتباط مدیران ارشد با زیرمجموعه‌ها و انتقال مطالبات آنان از یکدیگر، گزارش عملکرد سازمانی به مردم، نیازسنجی مشکلات مردمی، شفافیت و راهنمایی مناسب مردم در مراجعات آنان به مجتمع‌ها و ارتقا فرهنگ پاسخگویی به ارباب‌رجوع در بین همکاران نیز از دیگر تکالیف مهم روابط عمومی است که از سردرگمی‌های مردم در مراجعات به ادارات ما می‌کاهد.

موسوی با اشاره به اهمیت اجرای صحیح سند تحول قضایی تأکید کرد: بار عمده‌ تحول در نظام اداری در دستگاه قضایی بر دوش همکاران شاغل در روابط عمومی است و این مهم نیازمند یک نگاه جامع بر مبنای ایجاد تحول در کل دستگاه قضایی است و نه یک نگاه بخش محور و جزئی.

وی یادآور شد: همچنین در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضائیه قرار داریم و باید از همین حالا با تشکیل کارگروه‌های اجرایی متشکل از روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های تابعه، نسبت به تهیه و تدوین برنامه منسجم و کاربردی در جهت ترسیم هرچه بهتر زحمات و تلاش‌های همکاران ما در مجموعه قضایی استان، اقدامات لازم انجام شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به انتخابات مهم پیش رو، تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های مختلف در جهت دعوت مردم به برگزاری یک انتخابات پرشور و حماسی در وهله اول و سپس انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا استفاده و این وظیفه خطیر را به خوبی ایفا کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول