اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اتحادیه‌ای از جنس کرامت/از پرداخت هزینه درمان کودکان بیمار تا اهدای گوشی‌های هوشمند به دانش‌آموزان

اتحادیه صنف تلفن همراه و رایانه در رفسنجان با همکاری اعضای خود علاوه بر شرکت در کمک‌های مؤمنانه هزینه درمان کودکان بیمار در رفسنجان را هم می‌پرازند و خیر دنیا و آخرت را برای خود می‌خرند.

اتحادیه‌ای از جنس کرامت/از پرداخت هزینه درمان کودکان بیمار تا اهدای گوشی‌های هوشمند به دانش‌آموزان

کرمان _خبرگزاری فارس؛ زهرا بمی: کرونا، ویروسی موذی با آمدنش دنیا را به هم ریخته و حدود دو سالی درگیر خود کرده است. اما کرونا اگرچه قربانیان زیادی داشت اما در کشور ما زیبایی‌هایی خلق شد که ملت ایران با تأسی از دستورات دین مبین اسلام این زیبایی‌ها را پدید آوردند، از کمک به همنوع گرفته تا همکاری با مسؤولان در کنترل بیماری.

در شهرستان رفسنجان از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا کمک‌های مؤمنانه زیادی بین اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد. بسته‌های معیشتی یکی پس از دیگری درب منازل نیازمندان به دست اهلش رسید تا گوشه‌ای از خسارت کرونا که بر معیشت خانواده‌ها وارد شده جبران شود.

اما اتحادیه‌های صنفی رفسنجان هم در این ایام خوش درخشیدند، یکی از این اتحادیه‌ها، اتحادیه صنف تلفن همراه، رایانه و بازی‌های رایانه‌ای است که با مدیر جوانی که دارد تلاشش بر دیگر اتحادیه‌ها می‌چربد.

به گفته حسین حاجی‌زاده مسؤول اتحادیه تلفن همراه، رایانه و گیم نت رفسنجان هنوز کرونا نیامده بود دست خیر اعضای این اتحادیه به سمت یاری‌رسانی به کودکان بیمار دراز بود.

دست‌های خیری که توانسته تاکنون هزینه درمان چندین کودک را بپردازد و این موضوع به دور از خودنمایی یا کوچک‌ترین اطلاع‌رسانی انجام شده است.

حاجی‌زاده ادامه می‌دهد: دو سال قبل هزینه درمان سه کودک در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) که مبتلا به بیماری‌های خاص بودند را یکی با مبالغ ۵ میلیون تومان و دو نفر هشت میلیون تومان پرداخت کردیم و این کار توسط اعضای اتحادیه که حدود ۳۰۰ واحدصنفی هستند، انجام شد که همه اعضا هم در این خصوص نظر مساعد داشتند و همواره پای کار بوده و هستند.

وی عنوان می‌کند: سال گذشته تعداد ۲۰ دستگاه گوشی هوشمند به همراه تعدادی بسته معیشتی با هزینه اعضا جمع‌آوری و بین نیازمندان زیرمجموعه اتحادیه توزیع کردیم و هدف‌مان هم رسیدگی به اعضای نیازمند زیرمجموعه اتحادیه شامل شاگران مغازه‌ها و ... بوده است.

ارائه خدمات رایگان تلفن همراه و رایانه به خانواده مددجویان کمیته امداد

مسؤول اتحادیه تلفن همراه با اشاره به اینکه امسال با همکاری بسیج اصناف هزینه نزدیک به ۴۰ بسته معیشتی و ۵ دستگاه تلفن هوشمند را متقبل شدیم و بین دانش‌آموزان نیازمند و خانواده‌ها توزیع کردیم، افزود: با کمیته امداد هم قرارداد بستیم که مددجویان در صورت نیاز به خدمات رایانه و تلفن همراه را معرفی کنند و ما خدمات رایگان به آنها ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا موجب تعطیلی خانه‌های بازی شده و این خانه‌ها زیر نظر اتحادیه ما هستند، اضافه کرد: با کمک اعضای اتحادیه از محل حق عضویت‌هایی که می‌پردازند بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیروهای بیکارشده در این خانه‌ها توزیع کردیم.

اما اتحادیه تلفن همراه و رایانه در رفسنجان دو سالی‌ است که با مدیریت حاجی‌زاده به‌عنوان اتحادیه نمونه رفسنجان معرفی شده است.

حاجی‌زاده در این خصوص گفت: طی این دو سال نسبت به آموزش رایگان اعضای اتحادیه اقدام کردم و آموزش‌هایی که خودم در تهران دیدم در اختیار اعضا گذاشتم که از نظر فنی بتوانند کارآمدتر شوند تا مردم مجبور نباشند نسبت به تعمیر دستگاه خود به کرمان یا شهرهای دیگر مراجعه کنند و هزینه‌های بیشتری بر گردنشان بیفتد که در این خصوص جلب اعتماد بالایی صورت گرفته و خدا را شاکریم.

آمادگی اتحادیه برای هزینه درمان یک کودک بیمار دیگر

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با موافقت اعضای اتحادیه نسبت به جمع‌آوری هزینه درمان یک کودک دیگر اقدام کردیم که اگر بیمارستان یا بهزیستی معرفی کنند آن را بپردازیم.

محمد تقی‌زاده مسؤول بسیج اصناف شهرستان رفسنجان هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با قدردانی از اتحادیه صنف تلفن همراه و رایانه در رفسنجان اظهار داشت: این اتحادیه از جمله اتحادیه‌های فعال شهرستان رفسنجان است که همواره پای کار بوده به‌ویژه در ایام کرونا همکاری خوبی با بسیج داشتند و از زحمات اعضای این اتحادیه قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول