اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم حفاظت از آبخوان دشت‌های شرقی کردستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان بر لزوم حفاظت از آبخوان دشت‌های شرقی کردستان تاکید کرد و گفت: وظیفه اصلی مدیریت ادارات منابع آب شهرستان قروه و دهگلان حفاظت از آبخوان دشت‌های شرقی استان و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف است.

لزوم حفاظت از آبخوان دشت‌های شرقی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عرفان مومن‌پور ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید اداره منابع آب شهرستان قروه با اشاره به ظرفیت این استان در سه حوضه‌ آبریز اصلی سفید رود، دریاچه ارومیه و حوضه مرزی غرب و کرخه اظهار کرد: وظیفه اصلی مدیریت ادارات منابع آب شهرستان قروه و دهگلان حفاظت از آبخوان دشت‌های شرقی استان و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف است .

وی افزود: با توجه به کاهش فاحش نزولات جوی در سالجاری، برداشت از منابع آب از سوی کشاورزان باید مدیریت شود و بهره‌یری از مدیریت علمی و آموزش صحیح شیوه‌های مصرف بخش کشاورزی الزامی و بر عهده تمام دستگاه‌های اجرایی و ذینفعان است.

فرماندار شهرستان قروه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت سازگاری با کم آبی عنوان کرد: موضوع حفاظت و صیانت از منابع آب امروز یکی از دغدغه‌های مسئولان این بخش است تا جایی که حتی در سطح بین‌المللی و جهانی بعنوان یکی از چالش‌های مهم و حیاتی مطرح می‌شود که از حساسیت ویژه‌ای برخودار است.

حسین الماسی افزود: مجموعه فرمانداری شهرستان قروه در راستای حفاظت از منابع آب و ترویج فرهنگ صحیح صرفه جویی، نهایت تعامل و همدلی را با دستگاه های متولی بخش آب داشته و خواهد داشت.

وی موضوع آموزش مصرف آب را در سنین کودکی مهم دانست و اظهار کرد: در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب سازمانها و نهادهایی همچون آموزش و پرورش که در بخش فرهنگی خدمت رسانی می‌کنند ضروریست تا در راستای آموزش و گسترش سواد آبی بیش از پیش تلاش نمایند و تعامل مابین دستگاه‌های فرهنگی و بخش آب بیشتر شود.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌ها اثرگذار مهندس عباد بشیری «مدیر سابق اداره منابع آب قروه» طی حکمی از سوی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان مهندس مجتبی غلامی به عنوان مدیر جدید این اداره منصوب شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول