اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نظارت مشترک بر پایانه های مسافربری برون شهری

استاندار قم دستور بازدید مشترک نهادهای نظارتی را از پایانه های مسافربری برون شهری صادر کرد.

نظارت مشترک بر پایانه های مسافربری برون شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ارائه گزارشی از وی درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری برون شهری همراه بود.

محمدحسن کلهری در این نشست با اشاره به این که پایانه مسافربری مرکزی قم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی قابل نظارت کامل و رصد است بیان داشت: پیگیری ما از مرکز بهداشت استان نشان داد گزارش های نظارتی این مرکز از وجود مشکل در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مواردی مانند پایانه مسافربری فدک و یا اتوبوس های عبوری از قم حکایت دارد.

وی افزود: به هر حال پیگیری رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اتوبوس های عبوری از قم نیاز به نیروی انسانی و همچنین امکانات کافی دارد و از این رو کنترل و نظارت کافی بر این اتوبوس ها عملی نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: البته در این موضوع، مکاتبه ای با ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها انجام شد و از آنان خواستیم تا رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی را در اتوبوس هایی که از قم عبور می کنند در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: ادعای ما این است که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اتوبوس های از مبدأ قم با توجه به تشدید نظارت ها، ۹۰ درصد و بیشتر است.

کلهری همچنین بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این اداره کل در امر نظارت، فقدان کُد ملی برای اتباع خارجی مسافر است، ضمن آن که درخواست تأییدیه از این افراد برای هر یک از سفرها نیز امری سخت و دشوار خواهد بود.

در ادامه این نشست، رئیس مرکز بهداشت استان به وجود برخی ضعف ها در پایانه های مسافربری فدک و ۷۲ تن توجه داد و گفت: برخی بازدیدهای نظارتی بیانگر آن است که برخی اتوبوس ها در رعایت ظرفیت قانونی حمل و نقل در شرایط کرونا بی توجه هستند.

سیامک محبی همچنین افزود: همچنین در برخی دیگر از بازدیدهای نظارتی دیده شده که تماس هایی با برخی اتوبوس های عبوری برای سوار کردن مسافران قمی گرفته می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان سخنان خود در این موضوع، از آمادگی ناظران و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برای انجام بازدیدهای مشترک خبر داد و در عین حال تصریح کرد: بدیهی است فرآیندهای اجرایی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری برون شهری بر عهده خود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواهد بود.

در ادامه این نشست، استاندار قم به مدیرکل مدیریت بحران استان قم دستور داد بازدیدهای مشترکی با حضور نهادهای نظارتی از پایانه های مسافربری برون شهری استان ترتیب داده شود و گزارش های مربوط به درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مسائل مربوط به آن به جلسات آتی ستاد مدیریت بحران استان ارائه شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول