اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته حوادث| از کشف محموله چوب قاچاق تا دستگیری سارق منازل

مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس، از کشف چهار تن چوب قاچاق در سرچهان تا دستگیری سارق منازل در کازرون را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

بسته حوادث| از کشف محموله چوب قاچاق تا دستگیری سارق منازل

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

کشف میکروسکوپ پزشکی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۴ دستگاه میکروسکوپ پزشکی خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: مأموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی تعدادی میکروسکوپ پزشکی قاچاق در منزل خود در یکی از محله‌های حوزه استحفاظی دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل، ۳۴ دستگاه میکروسکوپ پزشکی خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

یک کشته و 4 مجروح حاصل واژگونی پژو

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی سواری پژو در محور نورآباد-سپیدان، راننده در دم فوت و 4 سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور "نورآباد-سپیدان" به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری 405 با 5 سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این خصوص راننده در دم فوت و 4 سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف 4 تن چوب قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف 4 تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: ماموران انتظامی "سرچهان" حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به 2 دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، 4 تن از انواع چوب جنگلی بدون مجوز حمل و قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی "سرچهان" با بیان اینکه اینکه در این خصوص رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مخربین محیط زیست برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کشف  22 تن سیمان خارج از شبکه توزیع در سروستان

فرمانده انتظامی "سروستان" از کشف 420 کیسه سیمان (22 تن) خارج از شبکه توزیع به ارزش 220 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب اخبار و اطلاعات مبنی بر عرضه و فروش سیمان خارج از شبکه در منزل مسکونی فردی به هویت معلوم در یکی از محله‌های سروستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند 420 کیسه سیمان خارج از شبکه توزیع کشف کنند.

فرمانده انتظامی سروستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 220 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف زمین‌خواری 15 میلیاردی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف 2 فقره زمین خواری به ارزش 15 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی ارسنجان مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان 74 هزار متر مربع و تغییر کاربری به اراضی کشاورزی در یکی از محلات این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص 74 هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی ارسنجان با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، 15 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص 2 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرهادی با اشاره به اینکه پلیس با متخلفان و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی برخورد قاطع می‌کند، خاطرنشان کرد: شهروندان اطلاعات و اخبار خود را در زمینه مبارزه با زمین خواری به پلیس 110 اطلاع دهند.

کشف 16 فقره سرقت منزل در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای منزل با 16 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ  اسماعیل زراعتیان با اعلام این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کازرون، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص 2 نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به 16 فقره سرقت از منزل اقرار کردند، به شهروندان توصیه کرد مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول