اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در سرمایه‌گذاری صنعتی ایران

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اشتغال‌زایی در استان هنوز تا هدف‌گذاری فاصله دارد، گفت: در بحث سرمایه‌گذاری با میزان ۱۸۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال برابر ۱.۲ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی ایران در رتبه سوم کشور قرار داریم.

کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در سرمایه‌گذاری صنعتی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در محل سازمان صمت استان برگزار شد.

سجاد رستمی در این جلسه گزارشی از عملکرد یکساله سازمان صمت استان به خبرنگاران ارائه داد که در این گزارش تغییر محسوس شاخص‌های رشد توسعه چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پررنگ بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۸۳۱ واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد و افزون‌بر ۲۱ هزار نفر در این واحدهای تولیدی مشغول به‌کار هستند.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری ۱.۳۴ درصد  از واحدهای تولیدی کل کشور را در خود جای داده و از لحاظ اشتغال‌زایی مستقیم ۹۸ صدم درصد اشتغال کشور را دارد که با توجه به جمعیت یک درصدی استان نسبت به جمعیت کل کشور دو صدم درصد تا هدف‌گذاری فاصله وجود دارد اما در بحث سرمایه‌گذاری با میزان ۱۸۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریالی برابر با ۱.۲ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی ایران در رتبه سوم کشور قرار گرفته است.

رستمی اظهار داشت: در زمینه صدور جوازهای تاسیس نیز چهارمحال و بختیاری در سال 99 در جایگاه چهارم کشوری قرار گرفت‌ و میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان ۳۵۷ درصد افزایش یافت.

 هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۵۵ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این استان وجود دارد

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۵۵ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این استان وجود دارد گفت: از جمله طرح‌های نیمه‌تمام مهم استان می‌توان به طرح‌های استحصال منیزیوم از دولومیت در شهرک صنعتی سفیددشت با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر، ذوب و نورد فرادنبه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی،‌ سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۸۰ نفر، فولاد برای ذوب و ساخت شمش با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تولید حلال‌های نفتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تولید تیرهای کامپوزیتی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ذوب و ریخته‌گری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کارخانه کریستال ملامین در مجاورت پتروشیمی لردگان و سیمان لردگان اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در 2 ماه ابتدایی سال 1400 چهار میلیون دلار انواع تولیدات صنعتی مانند سیمان، ورق‌های فلزی و موکت به خارج از کشور صادر شده که آمار بالا و مطلوبی است زیرا میزان کل صادرات در کل سال گذشته ۳۲ میلیون دلار بوده است.

رشد ۱۰۸ درصدی اشتغال مربوط به جوازهای تاسیس صنعتی در چهارمحال و بختیاری

رستمی از اشتغال ۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر مربوط به جوازهای تاسیس صنعتی استان در ۱۱ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با کل سال ۱۳۹۸ که هفت هزار و ۲۴ نفر بوده ۱۰۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

از ابتدای سال جاری تا کنون از 11هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری بازرسی شده است

در ادامه غلامرضا قائدامینی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از ۱۱هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری بازرسی شده که ۶۷۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارزش ریالی تخلفات صنفی در این ۲ ماه به ۱۰ میلیارد تومان رسیده که از جمله مهم‌ترین تخلفات موجود احتکار و فروش خارج از شبکه اقلام اساسی همانند مرغ، گوشت گرم، سیمان و روغن است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات صنفی گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده که از 10 میلیارد کشف تخلفات 8 میلیارد آن مربوط به مرغ بوده است.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول