اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رگبار باران و رعد و برق در بسیاری از استان‌ها/گردوخاک در خوزستان و شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه به دلیل افزایش سرعت باد در خوزستان، تا فردا گرد و خاک در این استان داریم، گفت: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه زابل با وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رگبار باران و رعد و برق در بسیاری از استان‌ها/گردوخاک در خوزستان و شرق کشور

صادق ضیائیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است.

وی ادامه داد: بعد از ظهر امروز و اوایل امشب در ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین و همچنین شرق و شمال هرمزگان در برخی ساعات بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اول خرداد در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اردبیل، کردستان، همدان، قزوین، مرکزی، زنجان، لرستان، گیلان، غرب اصفهان و ارتفاعات استان‌های هرمزگان تهران، البرز، سمنان و کرمان همچنین شمال و شرق فارس، بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شوند.

ضیائیان گفت: امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خوزستان به ویژه غرب خوزستان احتمال رخداد گرد و خاک وجود دارد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه دوم خرداد در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان، قم، مرکزی، اصفهان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز، تهران، سمنان، خوزستان، قزوین و کرمان رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در مناطقی از غرب و شمال غرب همچنین مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های امتداد رشته کوه البرز و ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما تهران ۳۵ و ۲۴ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول