اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آب و راه دو اولویت مهم در خوزستان/علیه مدیران بی‌توجه استان اعلام جرم می‌شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه حل مساله بی‌آبی در برخی از مناطق استان خوزستان و جاد‌ه‌ها از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین برنامه‌های موجود هستند گفت: علیه مدیرانی که نسبت به اجرای مصوبات بی‌تفاوت باشند از طریق دستگاه قضایی اعلام جرم خواهد شد.

آب و راه دو اولویت مهم در خوزستان/علیه مدیران بی‌توجه استان اعلام جرم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان ایذه به مدیریت قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان و با حضور برخی از مدیران کل استان، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسوولان شهرستان ایذه ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در این جلسه با اشاره به محرومیت‌های موجود در استان خوزستان و تخصیص چند بخش ردیف اعتباری برای توسعه این مناطق در سال 1400 اظهار کرد: تعریض و رفع مشکلات جاده بین استانی ایذه-لردگان از جمله برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده‌ای بود که قرار بود با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مسوولان کشوری راه و شهرسازی در هفته گذشته در شهرستان ایذه برگزار شود که این کار به‌دلیل عدم مشخص بودن نقشه راه از سوی پیمانکار به روزهای آینده موکول شد.

وی با بیان اینکه راه و مساله آب و فاضلاب از مهم‌ترین چالش‌های موجود در استان خوزستان هستند افزود: 702 روستا و چند شهرستان بزرگ استان خوزستان دچار تنش آبی هستند که این مناطق فقط در بی آبی دچار مشکل نیستند و در ایام بارندگی و دیگر ایام سال نیز به دلیل مشکلات فاضلابی درگیر سیلاب و بیرون زدگی فاضلاب بوده و می بایست به‌طور جدی جهت رفع آن گام برداشت.

استاندار خوزستان با گلایه از عدم توجه مدیران آب و فاضلاب استان به مساله بی آبی و تامین آب شهر دهدز و برخی از مناطق بحرانی شهرستان ایذه در سال‌های اخیر بیان کرد: از سال 1397 و تصدی استاندار قبل تاکنون مصوبه حل مشکل آب دهدز وجود دارد ولی با این وجود یک گام برای حل آن برداشته نشده است و عدم عملی شدن این مصوبات همان حرف‌های تکراری هستند که هیچ قانونی آن را نمی‌پذیرد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه مدیرانی که مصوبات خود را اجرا نکنند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشند علیه آنها از طریق دستگاه قضایی اعلام جرم خواهد شد اضافه کرد: با توجه به اینکه اگر این کم‌کاری‌ها بخواهد از طریق شورای تخلفات اداری پیگیری شود و به دلیل زمان بر بودن روال و همکار بودن مدیران با مسئولان این شورا، مراتب را با اعلام جرم از طریق دستگاه قضایی پیگیر خواهیم شد.

آبفا استانی پاسخگوی مردم نیست و جدل کاری‌های درونی خود را دنبال می‌کند

وی با انتقاد شدید از وضعیت کاری شرکت آبفا استان خوزستان گفت: متاسفانه سیستم آبفا استان خوزستان اعتقادی به کار جهادی ندارد و ساختار این سیستم بدون توجه به مشکلات مردم به مسائل حاشیه‌ای و جدل‌های گروهی درون خود مشغول است و هیچ امیدی به کار کردن آنها نیست و این ساختار باید به صورت اسای سازمان‌دهی شود.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر نظم و اینکه مصوبات طبق قانون و در زمان مشخص شده باید به اجرا در بیاید ادامه داد: نباید مان بندی‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات استان از طریق ادارات کل به هم بخورد و نباید مشکلات مردم وارد فازهای امنیتی شود بلکه بکوشیم تا از این فاز به فرهنگی، اجتماعی و اشتغالی وارد شود.

حرکت‌ها باید جهادی باشد

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه ما حرکت‌های جهادی می‌خواهیم و به این قبیل کارها نیازمندیم افزود: کارها باید به دست افرادی داده شود که به صورت قانونی پای کار بیایند و با کمترین هزینه‌ها، تحت نظارت مدیران استان بیشترین خروجی مثبت را داشته باشند.

وی با تاکید بر رضایت‌بخش بودن میزان بودجه دولت در سال‌جاری و قابل انجام و پایان دادن برخی از پروژه‌ها تا پایان عمر دولت بیان کرد: به دلیل اینکه در پایان عمر دولت هستیم و باید پروژه‌هایی که در این سال‌ها تعریف شده‌اند به پایان برسند انتظار تخصیص بودجه‌های قابل توجه را داریم و باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم و حل مشکلات در طول مدت زمان باقی مانده مستلزم داشته روحیه جهادی و انقلابی در مدیران است.

انتهای پیام/72026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول