اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اماکن آبی و استخرهای شنا موظف به انعقاد قرارداد با ناجیان هستند

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ارتباط با دغدغه بیمه‌ای مربیان نجات غریق و غواصی گفت: از طریق کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان مجریان اماکن آبی و استخرهای شنا موظف به انعقاد قرارداد با ناجیان هستند.

اماکن آبی و استخرهای شنا موظف به انعقاد قرارداد با ناجیان هستند

مهدی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: هیات نجات غریق و غواصی خراسان‌جنوبی بعنوان بازوان پرتوان فدراسیون در منطقه شرق کشور مطرح می‌باشد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: در حوزه‌ برگزاری کلاس‌های حقوق منجیان و کارگاه‌های آب درمانی و میزان استقبال شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های برگزیده کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب اماکن آبی و تیم مدیریتی قوی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در صورت عادی‌شدن شرایط میزبانی مسابقات منطقه‌ای نجات غریق شمال‌شرق کشور به این استان واگذار می‌شود.

۲ سرویس پکیج آموزش غواصی به خراسان‌جنوبی تحویل داده شد

حیدری با بیان اینکه اولویت اصلی ما تجهیز اماکن آبی به تجهیزات  تخصصی امداد و نجات می‌باشد، یادآور شد: در همین راستا دو سرویس پکیج آموزش غواصی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار هیات نجات غریق و غواصی خراسان‌جنوبی قرار می‌گیرد.

وی در ارتباط با دغدغه بیمه‌ای مربیان نجات غریق و غواصی گفت: از طریق کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان مجریان اماکن آبی و استخرهای شنا موظف به انعقاد قرارداد با ناجیان هستند.

 رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با استقبال از مقاله‌های پژوهشی محققان دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: در راستای توافق‌نامه فی‌مابین فدراسیون و وزارتخانه نماینده آموزش و پرورش بعنوان مسوول کمیته استعدادیابی هیات فعالیت می‌کند.

کرونا بیشترین خسارت را به ورزش آبی زد

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن آبی در سراسر کشور، اذعان داشت: برای تخصیص تسهیلات کم‌بهره بانکی از طریق کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان پیگیری می‌شود.

حیدری با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نیروی آموزش دیده نجات غریق و غواصی در سطح کشور فعال هستند، گفت: از هزار و ۱۸۸ نفر غرق شده ۹۹ فقط ۷۲ نفر در استخرهای شنا دچار حادثه و فوت شده‌اند.

خسارت بیش از ۱ میلیاردی کرونا به ورزش خراسان‌جنوبی در هر ماه

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه بیشترین خسارت ناشی از ویروس کرونا را هیات‌های بدنسازی، شنا و نجات غریق متحمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: با تعطیلی اماکن ورزشی و آبی ناشی از ویروس منحوس کرونا بطور متوسط ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حوزه ورزش استان خسارت وارد می‌شود.

تخصیص تسهیلات حمایتی به مشاغل ورزشی آسیب‌دیده در دوران کرونا

وی از پیگیری بازگشایی اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: با تخصیص پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصدی بانکی تعداد ۷۲ پرونده وام تشکیل و برای دریافت وام‌های شش و ۱۸ میلیون تومان از طریق سامانه امورباشگاه‌های اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در خصوص آمار بالای غرق شدگان خراسان‌جنوبی نسبت به جمعیت استان تاکید کرد: در راستای آموزش و تربیت ناجیان در مناطق خطرزا اقدام و نظارت لازم بر حضور مربیان در اماکن آبی استان صورت می‌گیرد.

عزیزی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و هیات ورزش دانش‌آموزی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری نجات غریق و غواصی برای استقرار در استخرهای شنای متعلق به آموزش و پرورش تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی در ارتباط با مستهلک شدن استخرهای شنا و اماکن آبی خراسان‌جنوبی ناشی از تعطیلات قریب‌بر سال اخیر گفت: برای بهسازی و مقاوم‌سازی تدابیری اندیشیده شده است تا در بازگشایی این اماکن مشکلی ایجاد نشود.

۲۰۰ نجات غریق فعال در خراسان‌جنوبی 

پدران نایب‌زاده رئیس هیات نجات غریق و غواصی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: از ۳۵۰ ناجی استان حدود ۲۰۰ نفر فعال و فقط ۱۲۲ نفر بیمه ورزشی هستند.

ناجیان غریق، غرق در بیکاری

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلی اماکن آبی بدلیل شیوع ویروس کرونا مربیان و ناجیان غریق خراسان‌جنوبی، افزود: بسیاری از افرادی که شغل اصلی آنان منجی‌غریق بود بیکار و بدلیل تامین امرار معاش به شغل نامرتبط رانندگی و کارگری روی آورده‌اند که در شان آنان نمی‌باشد.

رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی خراسان‌جنوبی با اشاره به مجموع کمک ۱۳۸ میلیون تومانی اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون در سال ۹۹ به این هیات خاطرنشان کرد: در راستای حمایت‌های معنوی و مالی ناجیان غریق  بیکار شده ناشی از تعطیلی اماکن آبی استان مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض شده است.

پیگیر بازگشایی اماکن آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

نایب‌زاده مهمترین برنامه‌ پیش‌روی هیات نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی در سال جاری را پیگیری بازگشایی اماکن آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: دوره‌های استعدادیابی و آموزشی مربیگری و حقوقی مدیران استخرهای شنا نیز در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.  

وی از میزبانی مسابقات قهرمانی نجات غریق منطقه شرق کشور در خراسان‌جنوبی با فراهم شدن شرایط مناسب خبر داد و گفت: اعزام ورزشکاران به رقابت‌های قهرمانی کشور، اعزام مربیان نجات غریق و غواصی به دوره‌های مدرسی و بازدید‌های میدانی از شهرستان‌ها و توزیع اقلام ورزشی را از دیگر اقدامات پیش‌روی هیات در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول