اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راه رسیدن به اقتصاد سالم، انتخاب سالم است

امام جمعه شهرستان رستم گفت: راه رسیدن به بیت‌المقدس اقتصادی و اقتصاد سالم، درست طی کردن فتح المبین انتخابات و انتخاب سالم است.

راه رسیدن به اقتصاد سالم، انتخاب سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، حجت الاسلام حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم، ضمن قدردانی از تلاش مجاهدان عرصه‌های سلامت و بهداشت و درمان و تشکر از مردم برای رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی، برگزاری مجدد نماز جمعه را نعمتی بزرگ برشمرد که بار دیگر شامل حال مؤمنان شده است.

 امام جمعه رستم، با اشاره به سال‌روز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء(ع)، به حضور فعال زنان در جنگ احد پرداخت و اظهار داشت: زنان نقش مهمی در جنگ احد داشتند و نام بانوانی چون نصیبه و دیگر بانوانی که نقش پرستاری و روحیه بخشی به مبارزان داشتند همواره درخشان است.

وی افزود: امروز نیز ما در تنگه احد قرار داریم و بانوان ما در این میان نقش بسیار مهمی دارند که مادران، خواهران و همسران شهدا، در عرصه‌های مختلفی مثل: دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم و امنیت این نقش را به خوبی ایفا و اثبات نموده‌اند.

حسینی بوشهری در ادامه به اهمیت تنگه امنیت ملی و انقلاب پرداخت و بیان داشت: برای حفظ امنیت، این تنگه مهم، باید برگردیم به درسی که در دلایل شکست جنگ احد وجود دارد.

وی افزود: ناخالصی‌ها و گناهانی که مقدمات شکست احد را فراهم کرد عبارت بود از: طمع، تعلق خاطر، حب ریاست و دنبال غنیمت رفتن‌ها که در نهایت منجر به شکست احد شد و صد البته این تنگه منحصر به احد نیست و در طول تاریخ این تنگه به صورت جغرافیایی، امنیتی و سیاسی و فرهنگی و عقیدتی نمود داشته است و حفظ تنگه امنیت مهمترین وظیفه امروز ماست که نمونه آن را در سوم خرداد ۱۳۶۱ تجربه کردیم و رزمندگان و شهدای ما در طول سالیان مختلف، قاطعانه از هیمنه انقلاب دفاع کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی بوشهری گفت: حفظ اهمیت از آنجا مهم می‌شود که دشمن به چگونگی برخورد ما با شرایط موجود، چشم طمع دارد و دقیقا دنبال می‌کند که آیا ما از ناکارآمدی‌های برخی مسؤولان و نامهربانی‌ها و ایجاد شکاف و فاصله‌ها و طبقه‌بندی‌ها و تورم و ‌گرانی متاثر شده‌ایم و حاضریم انقلابمان را از دست دهیم و دشمن‌شاد شویم و پیام شهید سلیما‌نی‌ها را فراموش کرده‌ایم یا نه.

امام جمعه رستم ضمن یاد‌آوری اهمیت انتخابات آتی  خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو بسیار تعیین کننده است و مردم ما با هوشمندی و درایت متوجه نوک پیکان دشمنان هستند و خوب می‌دانند که هر کس که در معرض اصابت تیر دشمن باشد کار گشا‌تر است و در این مسیر باید از فردی حمایت شود که شاخصه‌های مدنظر برای خروج از بی‌ثباتی و فساد، نابرابری‌های اجتماعی و عدالت‌گریزی را داشته باشد، بنابراین باید دید که خط آتش دشمن کدام کاندیدا را مورد هجمه قرار داده و از کدام یک تعریف و تمجید می‌کند.

وی در ادامه با گرامی‌داشت فتح خرمشهر و سوم خرداد، افزود: عملیات بیت المقدس مقدمه‌ای چون عملیات فتح المبین داشت و لازم است بدانیم که حماسه فقط حماسه نظامی نیست، ما حماسه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی هم داریم و اگر می‌خواهیم به بیت المقدس حماسه اقتصادی برسیم باید فتح المبین انتخابات را درست طی کنیم، چرا که راه رسیدن به اقتصاد سالم، انتخاب سالم است،

امام جمعه شهرستان رستم در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوع زکات و اهمیت آن در فقرزدایی اشاره کرد و گفت: زکات حق فقرا و نیازمندان است و انتظار می‌رود که کشاورزان ما در این فصل، که فصل درو و وفور نعمت است، با پرداخت زکات، قدمی در مسیر رفع فقر از نیازمندان بردارند.

توجه به سلامت طبیعت، دقت در چگونگی از بین بردن ضایعات کشاورزی و ممانعت از آتش‌سوزی در مزارع، آخرین نکته‌ای بود که در خطبه‌های نماز جمعه رستم بیان شد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول