اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 100 درصدی صادرات ترکمنستان به قزاقستان

از ابتدای سال جاری میلادی صادرات ترکمنستان به قزاقستان تقریباً رشد 100 درصدی داشته است.

افزایش 100 درصدی صادرات ترکمنستان به قزاقستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کمیته آمار دولتی ترکمنستان اعلام کرد در سه ماهه اول سال 2021 این کشور صادرات خود را به قزاقستان 99.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است.

در این زمینه عرضه محصولات فرآوری شده پنبه به میزان 346.5 برابر رسیده است. ظاهراً پیش از این، ترکمنستان مقدار کمی از این محصول را به قزاقستان صادر می‌کرد ولی با خرید در حجم بالای این محصول، صادرات افزایش چشمگیری داشته است.

به موازات صادرات این نوع محصول، ترکمنستان صادرات منسوجات را هم افزایش داده است و به  11.6 برابر رسیده و ضمن اینکه لباس‌های بافتنی آماده شده نیز 5.1 برابر افزایش داشته است.

همچنین عرضه الیاف شیمیایی که به طور گسترده در صنعت نساجی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد، 11.9 برابر افزایش یافته است که منجر به افزایش 172.4 درصدی صادرات پوشاک شده است.

از ابتدای سال تاکنون نسبت این دوره مشابه در سال گذشته، ترکمنستان 2 برابر بیشتر کود به قزاقستان صادر کرده است که با افزایش تولید در بنگاه‌های تخصصی این کشور حاصل شده است.

همچنین میزان تأمین سوخت معدنی 155.2 درصد، صادرات سبزیجات ترکمن به قزاقستان در 4 ماه سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46.6 درصد افزایش داشته است.

کارآفرینان ترکمنستان میزان عرضه صابون و شوینده‌های دیگر را به کشور همسایه تا 65.4 درصد افزایش داده‌اند.

خاطر نشان می‌شود که واردات ترکمنستان از قزاقستان در مدت زمان مشخص شده 6.9 درصد افزایش داشته است که رشد عمده در عرضه مبلمان، وسایل الکترونیکی و فناوری مانند سنگ ، سیمان و گچ ، کاغذ و مقوا بوده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول