اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رقابت تیم بسکتبال شیمیدر قم با 2 حریف جدید

تیم بسکتبال شیمیدر قم در فصل 1401 – 1400 پیکارهای لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های ایران با دو رقیب جدید بین 16 تیم این دوره رقابت می‌کند.

رقابت تیم بسکتبال شیمیدر قم با 2 حریف جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم بسکتبال شیمیدر امسال برای سومین دوره متوالی به عنوان نماینده استان قم در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود، لیگی که مطابق انتظار باید از نیمه دوم سال آغاز شود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با تعداد تیم‌های فصل قبل یعنی 16 تیم به انجام خواهد رسید.

تیم بسکتبال شیمیدر نخستین‌بار در فصل 1399 - 1398 به عنوان نماینده قم در لیگ برتر به میدان رفت اما این لیگ به دلیل شیوع ناگهانی ویروس کرونا پایانی نداشت، ولی در فصل 14001 - 1399 که دومین فصل حضور شیمیدر قم در لیگ برتر بود، این تیم مقام سوم مسابقات را برای بسکتبال قم به ارمغان آورد.

حالا فصل 1400 مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران در راه است و تیم شیمیدر قم باید در این دوره علاوه بر 13 تیمی که از فصل گذشته باقی مانده‌اند، با دو رقیب جدید تازه صعود کرده از لیگ دسته اول یعنی تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و تیم نظم‌آوران سیرجان به رقابت بپردازد.

با پایان بازی‌های این فصل لیگ دسته اول بسکتبال مردان باشگاه‌های ایران، تیم فولاد مبارکه سپاهان با برتری مقابل نظم‌آوران سیرجان به مقام قهرمانی دست یافت ولی هر دو تیم لیگ برتری شدند تا در فصل 1401 – 1400 لیگ برتر دو رقیب جدید برای نماینده بسکتبال استان قم باشند.

از سوی دیگر فدراسیون بسکتبال رده‌بندی نهایی تیم‌های حاضر در فصل 1400 – 1399 لیگ برتر را اعلام کرد که بر این اساس بعد از تیم‌های شهرداری گرگان، مهرام تهران، شیمیدر قم و پالایش نفت آبادان که رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند، تیم ذوب‌آهن اصفهان با 24 امتیاز در مکان پنجم ایستاد.

همچنین تیم‌های اکسون تهران با 23 امتیاز، آویژه صنعت پارسا مشهد با 22 امتیاز، صنعت مس کرمان با 21 امتیاز، کوچین آمل با 21 امتیاز، صنعت مس رفسنجان با 20 امتیاز، شورا و شهرداری قزوین با 20 امتیاز، شهرداری بندرعباس با 19 امتیاز، خانه بسکتبال خوزستان با 16 امتیاز و نیروی زمینی تهران با 16 امتیاز رده‌های ششم تا چهاردهم را کسب کردند و تیم‌های رعد پدافند هوایی مشهد با 15 امتیاز و آینده‌سازان تهران با 14 امتیاز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول